نسخه چاپی

اقدام عملی آفریقا درحمایت ازفلسطین+عكس

دولت آفریقای جنوبی اعلام كرد كه از این پس درج نام «اراضی اشغالی فلسطین» بر روی كالاهایی كه از شهرك‌های صهیونیستی وارد این كشور می‌شود، ضروری است تا همه بدانند كه اسرائیل این زمین‌ها را اشغال كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، کابینه آفریقای جنوبی اعلام کرد که جایگزینی نام «اراضی اشغالی فلسطین» را بر روی کالاهایی که از شهرک‌های صهیونیستی به این کشور وارد می‌شوند، به تصویب رسانده است.


«جیمی مانی» سخنگوی دولت آفریقای جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود اعلام کرد: این اقدام آفریقای جنوبی در راستای مواضع ما در به رسمیت شناختن مرزهای 1948 سازمان ملل صورت گرفته است و ما با این اقدام می‌خواهیم نشان دهیم که اراضی اشغالی فراتر از این مرزها را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی شناسیم.


وی افزود: با تصویب این قانون، از وزیر بازرگانی آفریقای جنوبی خواسته شده است تا اطلاعیه‌ای را منتشر کنند مبنی بر اینکه تمام وارد کنندگان کالاها از شهرک‌های صهیونیستی بدانند که باید برچسب «ساخت اراضی اشغالی فلسطین» را بر روی این محصولات درج کنند تا خریداران بدانند که این کالاها برای اسرائیل نیست، بلکه اسرائیل با این اقدام از خطوط سبز فراتر رفته است.


«ابراهیم ابراهیم» معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی در همین راستا اعلام کرد: اسرائیل یک اشغالگر است که به فلسطین تعدی کرده است. بنابراین برقراری ارتباط با اسرائیل برای مردم آفریقای جنوبی مناسب نیست.

13910602000154_PhotoL.jpg


این اقدام دولت آفریقای جنوبی انتقادات بسیاری را در میان اعضای رژیم صهیونیستی و همچنین سازمان های یهودی در آفریقای جنوبی به همراه داشته است.


رهبران محلی یهودیان روز گذشته اعلام کردند که جامعه یهودیان آفریقای جنوبی از اقدام این کشور به خشم آمده است.


هیئت نمایندگان یهودی آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما معتقدیم که تعصبات سیاسی علیه اسرائیل باعث اتخاذ چنین تصمیمی شده است و نه نگرانی‌های مربوط به اجرای تکنیک‌های تجاری.


با این وجود آفریقای جنوبی اعلام کرده است که حمایت از فلسطین از تاریخ آپارتاید این کشور سرچشمه می‌گیرد.


معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز اخیرا درباره دیدارهای نهادهای دولتی و عالیرتبه این کشور از اسرائیل هشدار داده و اعلام کرده که چنین اقداماتی به تلاش‌های اسرائیل در اشغال اراضی فلسطین مشروعیت می‌بخشد.

۱۳۹۱/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...