نسخه چاپی

باتوجه به آغاز هفته دولت؛

مطالباتی كه فرصت تحقق نخواهند یافت؟

عکس خبري -مطالباتي که فرصت تحقق نخواهند يافت؟

با توجه به آغاز هفته دولت، طبق سنوات گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت و كارگزاران نظام، آنچه مدنظر در حركت و مسیر انقلاب و نظام است را یادآوری كرده و تذكر می دهند.

به گزارش نما ،به نظر می رسد بررسی عملکرد و تبیین اصول، خط مشی ها و برنامه های دولت و تطابق آن با سیاست های کلی نظام و مطالبات رهبری امری ضروری و انکارناپذیر است.
رهبری معظم انقلاب طی سه سال فعالیت دولت یازدهم و دقیقا از همان ابتدای روی کارآمدن حسن روحانی، موارد متعددی را تذکر داده اند که از این میان به چند مورد اشاره می کنیم.
کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم و پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها یا رعایت انصاف در انتقاد از اقدامات و سیاست‌های دولت‌های گذشته، یکی از توصیه های مقام معظم رهبری است که به نظر می رسد چندان به مذاق دولتمردان خوش نیامده و به همین دلیل هم چندان توجهی به آن ننموده اند. همچنانکه هر درست و غلطی و یا اکثر خرابی های سیاسی و اقتصادی به ناکارآمدی دولتمردان گذشته نسبت داده می شود.
یا پرهیز از دو قطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی که رهبری انقلاب بارها آن را تذکر داده اند، مساله ای است که متاسفانه برخلاف نظر رهبری معظم انجام و باعث دلزدگی و خستگی مردم از این دعواها شده است. هرچند به نظر می رسد قطب بندی کردن جامعه تنها از منظر معطوف کردن توجه و نگاه آحاد جامعه از ناکارآمدی ها و ناتوانی ها در عرصه های مختلف اتفاق افتاده است.
«در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» مطالبه ای که متاسفانه رخت عمل نپوشید و نزدیکان دولت بارها بر اینکه خواستار رفع حصر سران فتنه هستند تاکید ورزیده اند.
اگر واقع بینانه و منصفانه هم به ماجرای توصیه رهبری و تاکید ایشان بر ادامه پرشتاب رشد علمی کشور و حمایت از شرکت های دانش بنیان، نگاهی بیندازیم شاهد بی مهری دولت و دولتمردان نسبت به وضع نخبگان علمی و تولیدات شان خواهیم بود. اتفاقی که نتیجه اش، چیزی جز خروج چهره های جوان و بی نام و نشانی است که در جستجوی بازویی حمایتی و البته به لطف عنایت بیگانگان، زندگی در اروپا و امریکا را به ماندن در کشور و خدمت به پیشرفت کشور ترجیح می دهند.
البته مهم ترین توصیه های مقام معظم رهبری در تمامی دیدارهای چند سال اخیر، توجه به تولید ملی و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی طی این سال ها، همواره مورد تاکید رهبری بوده و از آن به عنوان معبر و دور زدن تحریم ها یاد شده است. واردات بی رویه و ورود لوازم غیرضروری به کشور، و البته واردات آنچه که در داخل نیز تولید می شود دقیقا مخالف سیاست اقتصادی دولت و بالتبع، عدم تحقق مطالبات مشخص و شاخص رهبری است. درهمین راستا به بنگاه داری بانک ها نیز اشاره داشتند که با مطرح شدن حقوق های نجومی به خصوص در بحث بانک ها، صحت گفته های معظم له اثبات شد اما اگر به این موضوع هم افزایش رقم حقوق دولتمردان در همان ابتدای سال حضورشان را اضافه کنیم متوجه خواهیم شد که گویا دولت خود نیز چندان بی شباهت به بانک در دریافت سود بیشتر در قبال خدمات کمتر نیست.

شاید آنها که به هشتبندی بندرعباس رفت و آمد داشته باشند، بی اهمیتی دولت به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در روستاها را به عنوان مصداقی بارز در این خصوص درک کنند. هشتبندی یکی از مرکز تولید گوجه فرنگی در کشور است، جایی که مردم تولیدات شان را شاید نزدیک به قیمتی حدود 100 تومان به دلال می فروشند و همین گوجه فرنگی، بیرون از هشتبندی گاهی به رقم های چند هزار تومانی می رسد.
توجه جدی برای تکمیل مسکن مهر نیز از جمله تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری است که هرچند بنیان های غلط آن در دولت دهم گذاشته شد اما تکمیل نشدن پروژه، دیگر بی توجهی دولت یازدهم نسبت به تعهدات محوله است.

۱۳۹۵/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...