نسخه چاپی

32 شهروند بحرینی ممنوع السفر شده‌اند

مسئول بخش مستندسازی مركز حقوق بشر بحرین، ممانعت رژیم آل خلیفه از سفر وی به خارج از كشور را امری غیرقانونی دانست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «ایناس عون» مسئول بخش رصد و مستندسازی مرکز حقوق بشر بحرین گفت که رژیم آل خلیفه صبح امروز دوشنبه مانع خروج وی از کشور شده‌ است.

وی افزود: صبح امروز قصد سفر به تونس برای حضور در یک کارگاه را داشتم که از سفر من جلوگیری به عمل آمد.

ایناس با بیان اینکه جلوگیری از سفرش به خارج، کاری غیر قانونی است، گفت: هر کسی حق دارد که آزادانه به داخل و خارج از کشور سفر کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو از ممانعت رژیم آل خلیفه از سفر 32 شهروند به خارج خبر داد.

این فعال حقوقی روز گذشته از وجود برخی مشکلات در زندان جو پرده برداشت.

وی گفت: ازدحام در اتاقهای زندان مرکزی جو یکی از مشکلاتی است که زندانیان با آن مواجه هستند، زیرا اتاقها مملو از زندانیانی است که روی زمین می‌خوابند.

ایناس همچنین گفت که اداره زندان با بیان اینکه بودجه ای برای تأمین داروی زندانیان در اختیار ندارد از آنها خواسته‌ است که از خانواده‌های خود بخواهند که دارو را برای آنها فراهم کنند.

این فعال حقوقی همچنین اظهار داشت که اداره زندان جو از زندانیان خواسته‌های است که ادوات پزشکی و وسایل نظافت را با پول شخصی خود تهیه کنند.

اداره زندان جو همچنین از زندانیان خواسته است که خود وجوهی برای تعمیر تلوزیون و کولر جمع‌آوری کنند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند و از آن زمان تاکنون صدها نفر از شهروندان بحرینی به دست نیروهای امنیتی رژیم شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

۱۳۹۵/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...