نسخه چاپی

گرانی نفت و اجبار آمریكا به یك تصمیم

به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت، تولید نفت در آمریكا افزایش یافته و میزان واردات نفت این كشور به پایین ترین حد خود در دو دهه اخیر رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، تولید نفت در منطقه تگزاس و ایالت داکوتای شمالی آمریکا با رشد چشمگیری روبرو شده و این مساله موجب شده تا آمریکا هم اکنون کمتر از 42 درصد نفت مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین کند که این پایین ترین رقم در 20 سال اخیر است .


بر اساس این گزارش ، آدام سیمینسکی رییس اداره اطلاعات انرژی آمریکا تاکید کرد روند وابستگی این کشور به واردات نفت در ماههای اخیر به شدت کاهش داشته است . افزایش قیمت جهانی نفت و رشد تولید داخلی تاثیر زیادی بر کاهش وابستگی آمریکا به واردات نفت از کشورهای خارجی داشته است .


وی افزود پیشرفت آمریکا در زمینه تولید نفت به خصوص در مناطق تگزاس و داکوتای شمالی خیره کننده و بی سابقه است . در سال 2011 میلادی آمریکا بیش از 44.8 درصد از نفت مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین کرده است . این رقم در سال 2005 میلادی به بیش از 60.3 درصد رسیده بود . پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال 2012 میلادی نیز به کمتر از 42 درصد برسد .


بر این اساس میانگین قیمت هر گالن بنزین در آمریکا نیز تا پایان روز 21 اوت با 0.1 سنت کاهش به کمتر از 3.716 دلار رسیده است . قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای جولای تا کنون 39 سنت افزایش داشته است .


میزان تولید نفت در ایالت داکوتای شمالی در ماه می به بیش از 639 هزار بشکه در روز رسیده است که این بالاترین رکورد از سال 1981 میلادی است . تولید نفت تگزاس نیز در این مدت به بیش از 1.8 میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم نیز در 20 سال اخیر بی سابقه است .


سیمینسکی گفت آمریکا هم اکنون به صادر کننده خالص فراورده های نفتی تبدیل شده است و می تواند طی سالهای آینده بخشی از نفت خام خود را نیز به کشورهای همسایه صادر کند .

۱۳۹۱/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...