نسخه چاپی

كاهش مرگ و میر نوزادان در كشور

مرگ میر نوزادان در كشور به 9 نفر در هر هزار تولد كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون فنی جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز در سومین نشست منطقه ای جمعیت سالم و باروری که در فومن برگزار شد گفت : مرگ کودکان کمتر از یک سال هم به 13 نفر در هر هزار نفر رسیده است که این آمار در 40 سال گذشته 40 نفر بود.

دکتر محمد اسلامی با بیان اینکه آمار مرگ و میر مادران هم کاهش قابل توجهی یافته است افزود : در زمان کنونی این آمار به 20 مورد در 100 هزار زایمان است.
وی با بیان اینکه در چشم انداز 20 ساله 20 درصد از جمعیت کشور را افراد بالای 65 سال تشکیل می دهند گفت : مشکلات اقتصادی ، بالا رفتن آمار طلاق ، کاهش ازدواج ، افزایش فرد گرایی و شهرنشینی از جمله عوامل کاهش جمعیت در کشور و افزایش سالمندی است.

معاون فنی جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد : بر اساس تعریف سازمان جهانی جمعیت اگر 20 درصد از افراد یک جامعه بیشتر از 65 سن داشته باشند آن جامعه ، جامعه ای پیر است.
دکتر محمد اسلامی گفت : در زمان کنونی گیلان با نرخ باروری40 پیرترین و سیستان و بلوچستان با نرخ باروری 130 جوان ترین استان کشور است.

سومین همایش منطقه ای جمعیت سالم و باروری با شرکت کارشناسان جمعیت و باروری و معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی 21استان برگزار شد.

۱۳۹۵/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...