نسخه چاپی

ژوزه: اخراجم بزرگترین اشتباه است

سرمربی پرسپولیس گفت: امیدوارم در بازی فردا مقابل استقلال جرقه موفقیت پرسپولیس زده شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار برابر استقلال در مورد این مسابقه گفت: حضور ما در اینجا برای دربی بزرگ فردا است. دربی بازی است که همه مربیان و بازیکنان دوست دارند در آن شرکت کنند. دربی‌ باعث عشق و علاقه بیشتر به فوتبال می‌شود. من بیش از 10 بازی دربی را تجربه دارم و می‌دانم که بازی‌های خاص و پرشوری هستند. امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.


وی افزود: می‌خواهم برای شما مثالی بزنم. من در چندین سالی که در عربستان و مصر حضور دشتم تنها یک بازی باختم. همان بازی که 74 نفر در آن کشته شدند آن باخت هم به خاطر داور بود.


امسال در پرسپولیس بدترین شروع من در کار مربیگری بوده است. این هم به دلیل این بود که خیلی دیر به تیم اضافه شدم. یک مقدار هم بدشانس بودیم. در 5 بازی گذشته ما بیش از 20 موقعیت گلزنی داشتیم اما گل‌هایی که زدیم خیلی کم بود.


ژوه افزود: در بازی با داماش حریف از یک اشتباه ما استفاده کرد و به گل رسید. در فوتبال همیشه اتفاقات منفی هست و اینطور مسائل باعث می‌شود که اعتماد به نفس تیم پایین بیاید، بازیکنان عصبانی شوند و با استرسی که دارند نتوانند توانایی خود را نشان دهند. در بازی آخر ما 11 به 10بودیم، یک اشتباه کردیم حریف گل زد. نیمه اول بطور کامل بازی در دست ما بود. می‌توانستیم گل بزنیم پنالتی هم برای ما نگرفتند. به یک جرقه نیاز داریم تا بتوانیم دوباره شروعی موفق داشته باشیم امیدوارم این جرقه در بازی فردا اتفاق بیفتد و با پیروزی در این بازی بتوانیم شرایط خوبی را در پیش بگیریم.


ژوزه یادآور شد: در دربی نباید اشتباه کرد. ما باید از اشتباهات حریف استفاده کنیم و امیدوارم اشتباهی مرتکب نشویم. که آنها بخواهند از آن استفاده کنند. به تمام بازیکنان تیمم اطمینان دارم. همه تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیرم. فوتبال همین است فردا با آرامش به میدان می‌رویم و امیدوارم بتوانیم به پیروزی برسیم.


سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه نتیجه دربی غیرقابل پیش‌بینی است اما با توجه به اینکه استقلالی‌ها روابط عاطفی بیشتری نسبت به پرسپولسی‌ها با مربی خود دارند و این موضوع برگ برنده آنها به حساب می‌آید، نظرتان در این‌باره چیست؟ اظهار داشت: خیلی مسئله عادی است که استقلالی‌ها با مربی خود روابط عاطفی بیشتری داشته باشند. مربی آنها ایرانی است. او فصل قبل در تراکتور حضور داشت و توانست با آن تیم نتایج خوبی بگیرد. همه او را می‌شناسند. از یک ملیت هستند. خیلی زودتر از ما کار خود را شروع کرد من تنها 15 روز قبل از شروع لیگ به ایران آمدم. بازیکنان را نمی‌شناختم و فقط مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی را از روی اسم می‌شناختم. معلوم است آنها روابط عاطفی بیشتری با هم دارند. من هم دنبال این هستم که با بازیکنانم روابط دوستانه بیشتری داشته باشم اما متاسفانه چون ما بد نتیجه گرفتیم این مسئله فعلا کمکی به ما نمی‌کند.


وی ادامه داد: البته این موضوع در دربی کمکی به تیم نمی‌تواند بکند. در دربی علاقه و عاطفه برنده نمی‌شود در دربی مهم این است که احساسات را کنترل کنیم هر تیمی که بهتر کنترل کند می‌تواند شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشد. این عادی است که اگر مربی از همان کشور باشد با هم بیشتر دوست هستند اما این موضوع هیچ دخالتی در بازی ندارد.


ژوزه در پاسخ به این سوال که او در تیم‌های گذشته در دربی‌های زیادی برنده شده اما آیا او در تیم‌هایی که مربی بوده همین شرایط امروز را داشته است، تصریح کرد: برای همین گفتم نتیجه دربی غیرقابل پیش‌بینی است. همه دنبال این هستند که در این بازی برنده شوند قبلا در پرتغال در بازی بنفیکا شرایط سختی را داشتم. اسپورتینگ و پورتو از تیم‌های بزرگ این کشور هستند. آن موقع ما همه دربی‌ها را بردیم. همانطور که می‌دانید عربستان پنج تیم بزرگ دارد. در هیچ دربی نباختم، در مصر در تیم الزمالک بازی اول را باختم. اما بازی دوم را شش بر یک بردیم . در پرتغال هم در یک دربی 7 بر یک به پیروزی رسیدیم البته این نتایج یک بار اتفاق می‌افتد و آن موقع شرایط ما در تیم کمی بهتر بود. در 8 سالی که در مصر حضور داشتم بیش از 24 دربی انجام دادیم 5 مساوی، 2 باخت، و 17 برد به دست آوردم.


وی عنوان کرد: دربی همیشه مهم است، همیشه موفق بودم اما معلوم نیست فردا هم این اتفاق بیفتد. دربی بازی بسیار خوبی است استادیوم فردا مطمئنا پر از تماشاگر است. بازیکنان باید بدانند این دربی‌ها هستند که در تاریخ باشگاه ثبت می‌شود و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.


ژوزه در مورد اینکه پرسپولیس در چند وقت اخیر تغییرات زیادی در ترکیب داشته و فردا با تغییرات گسترده تیمش را به میدان خواهد فرستاد، عنوان کرد: دنبال بهانه نیستم. همه نتایج بد تیم بر عهده من است. چرا که من مربی هستم. گریه نمی‌کنم و فرار هم نمی‌کنم. من در کنفرانس‌های قبلی هم گفتم که تیم را خودم نبستم. حضور در این تیم را قبول کردم و این یکی از بزرگترین ریسک‌های دوران مربی‌گری‌ام بود. ما حدود 30 بازیکن در اختیار داریم. خیلی سخت است با این همه بازیکن کار کنیم هر وقت بخواهم لیست بدهم باید نام 18 نفر را بدهم و 12 نفر دیگر بیرون می‌مانند که مطمئنا همه ناراحت می‌شوند. در این شرایط کار سخت است و من قبول کردم اما می‌خواهم ادامه بدهم. وقتی که نام 12 بازیکن بیرون لیست می‌ماند یک تیم فوتبال و یک بازیکن ذخیره نمی‌تواند بازی کند. همیشه نمی‌توانم یک تعداد بازیکن مشخص را در لیست قرار دهم. لیست را عوض می‌کنم که بازیکنان احساس نکنند برخی فرقی می‌کنند. شاید لیست فردا هم تغییر کنند و برخی وارد لیست شوند.


ژوزه افزود: ما در برخی از پست‌ها 4 بازیکن داریم اما در یک پست هیچ بازیکنی نداریم. تیم طوری بسته شده که شرایط سخت است. می‌خواهم بازیکنان یکسان باشند و این هم مشکلی است که آمد‌ه‌ام کمک کنم و باید برای این مشکل راه حلی پیدا کنم. شاید همه هم راضی نشوند. اما تصمیمی که می‌گیرم تکنیکی و تاکتیکی است. اگر بازیکنی بیرون می‌ماند نباید ناراحت شود و بداند که روی همه نفرات برنامه‌ریزی می‌کنم.


سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه استقلال تا به اینجا نتایج بهتری گرفته اظهار داشت: مطمئنا اگر همه بازی‌ها را می‌بردیم. الان اعتماد به نفس ما خیلی بالاتر بود. اما استقلال هم بازی‌های خوبی ارائه نداده است و آنها عملکرد بهتری از ما داشتند اما بازی‌های بد هم داشتند. اعتماد به نفس آنها نیز حداکثر نیست. می‌خواهم در این دیدار با اعتماد به نفس بسیار بازی کنیم. این طبیعی است که این مسائل زیاد فرقی نمی‌کند. چرا که بازیکنان با عشق و احساس مسئولیت بازی می‌کنند. این باعث می‌شود بر مشکلاتی که دارند غلبه کنند و با انگیزه بیشتری به دنبال پیروزی باشند.


ژوزه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه ترکی قبلا در دیدارهایی که برای پرسپولیس قضاوت کرده مشکلاتی داشته است و آیا نگران این مسئله نیستید، گفت: من در مورد داوری بحث نمی‌کنم. اگر به بازی‌های قبلی ما نگاه کنید. می‌توانید از داوری‌ها اشکالاتی بگیرید. اما آنها هم مثل مربیان و بازیکنان دچار اشتباه می‌شوند. ما تصویر را در تلویزیون راحت می‌بینم و می‌توانیم نظر بدهیم. داور در آن لحظه تصمیم می‌گیرد و استادیوم پر از تماشاگر است و فشار زیادی روی او وجود دارد. به داور اعتماد کامل دارم. نگران داوری نیستم و به فکر تیم خودم هستم. امیدوارم داور قضاوت خوبی در این دیدار بزرگ و ملی داشته باشد و در شرایطی به آخر بازی برسیم، که شکایتی از داوری نداشته باشیم.


وی در پاسخ به این سوال که هوادارن پرسپولیس علیه بازیکنان اعتراض کردند؛ اما هیچ‌گاه به ژوزه معترض نشدند و این نشان از آن دارد که او را دوست دارند و اینکه آیا او قصد دارد دستیار ایرانی برای گرفتن مشاوره به کادر فنی خود اضافه کند، گفت: من تجربه بسیار زیادی در مربیگری در کشورهای مختلف دارم. در کشورهایی که برای مربیگری در آنها حضور یافتم. شناختی نداشتم. وقتی که به مصر رفتم فقط اهرام مصر را می‌شناختم. 50 سال است که مربیگری می‌کنم، پس از گذشت دو ماه از بازیکنان و توانایی‌هایشان شناخت پیدا کردم. خودم می‌خواهم کار را ادامه دهم و اگر تیم را نتوانستم قهرمان کنم می‌خواهم آینده را درست کنم که فصل بعد تیم قهرمان لیگ شود و اگر امکان آن باشد در آسیا به موفقیت برسد. آرامش زیادی دارم. اگر نتیجه بازی فردا بد باشد و من را اخراج کنند اشتباه بزرگی کرده‌اند. تیم با عجله بسته شده برای اینکه تیم قوی داشته باشیم باید بازیکنان در تمام پست‌ها هماهنگ باشند.


ژوزه عنوان کرد: برای موفقیت آمدم و می‌خواهم نتیچه بگیرم. قرارداد من یکساله است اما اگر لازم باشد می‌توانم بمانم و این بستگی به توافق من و باشگاه دارد بعد از دو سال می‌خواهم بازنشسته شوم. می‌خواهم با قهرمانی بروم و بگذارید تیم را درست کنم. من لباس قرمز به تن می‌کنم وقتی که از باشگاه بروم باید کنار بگذارم و می‌خواهم برای تماشاگران کار خوبی انجام دهم. خیلی آرامش دارم امیدوارم بتوانم تیم را درست کنم و با کمک تماشاگران به موفقیت برسیم.


وی ادامه داد: پرسپولیس در 11 سال گذشته دو قهرمانی داشته و باید موفق‌تر باشد. من وقتی به مصر رفتم این تیمم شش سال بود که قهرمان لیگ نشده بود و لیگ قهرمانان را 14 سال بود کسب نکرده بود. در آن تیم توانستم 5 قهرمانی در بیرون از آفریقا و شش قهرمانی داخلی کسب کنم. وقتی آنجا رفتم همه چیز درست نبود اما شرایط را آماده کردم. زندگی ادامه دارد همیشه برنده نمی‌شویم. وقتی که می‌بازم خودم را بدترین مربی نمی‌دانم و وقتی هم می‌برم خودم را بهترین مربی نمی‌دانم. این هم خواسته مورینیو است و او همشهری من است.


ژوزه در پاسخ به این سوال که رویانیان تا به اینجا از او حمایت کرده و نگران این نیست که با عدم نتیجه در دربی شرایط خودش به خطر بیفتد. گفت: این سوال را باید از مدیرعامل تیم بپرسید و من نباید به آن جواب بدهم.


سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا رویانیان با او صحبتی درباره نتیجه بد تیم داشته، عنوان کرد: جلسه ما با حضور تمام بازیکنان بود. می‌خواستیم به تیم اعتماد به نفس بیشتری برای دربی بدهیم و اصلا چیز خاصی نبود. نگران این حرف‌ها نیستم. آخرین بار 15 سال پیش اخراج شدم و اصلا نگران نیستم.


در کنفرانس خبری مانوئل ژوزه به دلیل مشکلاتی که دوربین‌های تلویزیونی در ضبط صدا داشتند، چند دقیقه‌ای همهمه به وجود آمد که این اتفاق باعث شد چند دقیقه‌‌ای کنفرانس به تعویق بیفتد.

۱۳۹۱/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...