نسخه چاپی

دولت در ترازوی عمل به فرامین رهبری/1- عدالت­محوری

آقامحمدی: سخن از عدالت­محوری دولت یازدهم، خیلی معنایی ندارد/ دولت نتوانست امكانات برای محرومین ایجاد كند

عکس خبري -آقامحمدي: سخن از عدالت­محوري دولت يازدهم، خيلي معنايي ندارد/ دولت نتوانست امکانات براي محرومين ايجاد کند

نماینده سابق خرم آباد گفت: به نظر می­رسد كه سخن از عدالت در این موقعیت و درباره دولت، خیلی با­معنا نباشد؛ زیرا توجه چندانی به این امر صورت نگرفته است. ما به عدالت محوری دولت یازدهم اصلاً نمره خوبی نمی­دهیم.

ابراهیم آقامحمدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص عدالت­محوری دولت یازدهم که در اولین دیدار هیئت دولت یازدهم با مقام معظم رهبری، مورد تأکید معظم­له قرار گرفت، گفت: عدالت و عمل به آن، امر بسیار دشواری است و هر دولتی که بتواند عدالت را اجرا کند، باید آن­ها را جزو مردان صالحی قرار داد که خداوند آنها را ستوده است. با توجه به اینکه در یک جامعه، معمولاً همه افراد از موقعیت و امکانات برابر برخوردار نیستند، دولتمردان باید تلاش کنند که مبادا صرفاً افراد دارای موقعیت، به امکانات بیشتر دست یابند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینکه در جامعه ما، باید هسته اصلی مملکت- که همان توده های وفادار به اسلام، انقلاب و چارچوب های نظام هستند- به میزانی که برای نظام هزینه داده اند، از امکانات نظام بهره­مند شوند، اظهار داشت: امروز یکی از مسائل و مشکلات اصلی جامعه ما، بحث اشتغال و درآمدزایی خانواده­ها است. متأسفانه خانواده­های بسیاری از همان حامیان اصلی انقلاب و توده های ضعیف، دستشان به امکانات نمی­رسد و در مقابل، امکانات و حقوق های کلان در اختیارشان عده­ای دیگر است.

آقامحمدی ادامه داد: این کم­توجهی در گذشته هم بوده است، ولی به نظر بنده، این دولت مقدار بیشتری با این قضایا شل تر و کم اهمیت تر برخورد کرده است. در بحث اشتغال، توجهی صورت نگرفته است و متأسفانه شاهد این هستیم که بعضاً گزارشات دروغ به مردم داده می­شود. به عنوان مثال در استان لرستان که آقای استاندار را واقعاً باید امپراتور تبلیغات توخالی نامید، گفته که چهل هزار اشتغال ایجاد شده است. در حالی که بنده قسم می­خورم که چهارصد شغل هم ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در دولت افرادی وجود دارند که تفکرات اسلامی کم­رنگی دارند و بیشتر تفکرات لیبرالیستی دارند، تصریح کرد: متأسفانه امکانات را سزاوار افرادی می­دانند که به هر وسیله­ای به موقعیتی دست پیدا کرده­اند و آن­ها را ذخیره می­نامند. در مقابل، می­بینیم که برای افراد مستضعف،که دولت مؤظف است برای آن­ها امکانات و فرصت ایجاد کند، امکانات کافی ایجاد نشده است و مردم در محرومیت هستند.

آقامحمدی تأکید کرد: به نظر می­رسد که سخن از عدالت در این موقعیت و درباره دولت، خیلی با­معنا نباشد؛ زیرا توجه چندانی به این امر صورت نگرفته است. ما به عدالت محوری دولت یازدهم اصلاً نمره خوبی نمی­دهیم.

۱۳۹۵/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...