نسخه چاپی

نرخ سود تضمینی بیمه‌های عمر كاهش می‌یابد؟

عبد الناصرهمتی در خصوص كاهش نرخ سود تضمینی بیمه‌های عمر توضیح داد كه ما نگران تعهدات آتی و آینده هستیم و به همین خاطر در حال كنترل و تدوین آیین نامه مناسب برای این رشته هستیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: عبدالناصر همتی همزمان با شروع هفته دولت در جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران با ابراز خرسندی از حضور مجدد بعد از یک دهه دوری از صنعت بیمه در سندیکای بیمه گران ایران گفت: خوشحالم که دوره اول حضورم در صنعت بیمه، علی رغم مخالفت های موجود، از احیاء سندیکا حمایت کردم و امروز به عنوان یکی از ارکان خوب صنعت بیمه در حال نقش آفرینی است.

وی در خصوص اهمیت سندیکای بیمه گران ایران گفت: داشتن یک رای واحد برای بزرگترین و کوچکترین شرکت بیمه، در سندیکا بیانگر اهمیت تمام شرکت‌های بیمه در تصمیم گیری های مهم است و سندیکا می‌تواند نقش موثری در ایجاد همگرایی و جلوگیری از واگرایی داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: هدف همه ما ایجاد فضایی مناسب و امن برای کسب و کار در صنعت بیمه است. وظیفه نهاد ناظر حمایت از شرکت‌های بیمه به دور از حاشیه و با نظارت صحیح است که این مهم با تعامل مستمر با شرکت های بیمه و سایر ارکان صنعت بیمه محقق می شود.

همتی انسجام در میان صنعت بیمه را مهم دانست و گفت: ما باید به منشور اخلاقی و توافقات خود پایبند باشیم تا بخش بزرگی از مشکلات صنعت بیمه که نمونه بارز آن تخفیفات غیر فنی و غیر منطقی بیمه شخص ثالث است، حل شود. البته تخفیف عدم خسارت بسیار خوب و مورد تایید است.

وی با تاکید بر اجرای حاکمیت شرکتی در شرکت‌های بیمه گفت: برای شفاف سازی فعالیت‌ها و دفاع از مدیران عامل خصوصا حمایت از حقوق بیمه گذاران حاکمیت شرکتی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

همتی از نظارت ضابطه مند بر صنعت بیمه خبر داد و گفت: هدف ما از نظارت، تدوین آیین‌نامه‌های پیچیده و غیرضروری نیست، بلکه نظارت ضابطه مند توام با حمایت از حیات شرکت‌های بیمه را اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص کاهش نرخ سود تضمینی بیمه های عمر گفت: ما نگران تعهدات آتی و آینده هستیم و به همین خاطر در حال کنترل و تدوین آیین نامه مناسب برای این رشته هستیم و به کمک و دانش تخصصی شما در این زمینه نیاز است.

رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه ریزی ایجاد دوره‌های آموزش حرفه‌ای مدیران برای ارتقاء سطح دانش فنی مدیران و کارشناسان بیمه با همکاری پژوهشکده بیمه خبر داد و گفت: صنعت بیمه نیازمند هزینه در این حوزه است و امیدواریم با برگزاری این دوره ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین المللی به ارتقاء سطح علمی مدیران تخصصی کمک کنیم.

وی با اشاره به میزان حداقل سرمایه تاسیس شرکت بیمه گفت: در این زمینه پیشنهادات خود را به دولت تقدیم کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه، پور کیانی مدیرعامل بیمه ایران و رئیس شورای عمومی و علی اکبر اولیاء دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به ارائه گزارش از فعالیت های سندیکا پرداختند. همچنین مدیران عامل شرکت های بیمه نیز درخواست ها ونقطه نظرات خود را مطرح کردند.

۱۳۹۵/۶/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...