نسخه چاپی

سیل در 5 ایالت هند/26 هزار نفر در اردوگاه موقت اسكان داده شدند

26 هزار نفر از مردم ایالت بیهار در شرق هند كه در پی بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها در محاصره سیل قرار گرفته بودند به مناطق دیگر منتقل و در ارودگاههای موقت اسكان داده شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،براساس گزارش سازمان مقابله با بلایای طبیعی هند، جاری شدن سیل در ایالت های اوتاراکند، مادیا پرادش ،بیهار، راجستان و اوتارپرادش جان 29 نفر را گرفت .
به گفته مقامات محلی با طغیان رودخانه گنگ در ایالت های اوتارپرادش ،بیهار و مادیا پرادش آب وارد مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی شده است .
سازمان مقابله با بلایای طبیعی هند گفت که به دنبال بالا آمدن سطح آب شش رودخانه در بیهار 26 هزار نفر از مردم این مناطق تخلیه شدند.
'نارندرا مودی ' نخست وزیر و 'راجنات سینگ ' وزیر کشور در گفت وگو با سروزیران ایالت های بیهار، مدیاپرادش،اوتارپرادش،اوتاراکند و راجستان آخرین وضعیت امداد رسانی در این ایالت ها را بررسی کردند.
نخست وزیر هند در گفت وگو با سروزان این ایالت ها به آنها اطمینان داد که دولت مرکزی کمک های لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
وزارت کشور هند هم اکنون با استفاده از نیروهای مقابله با بلایای طبیعی این کشور عملیات وسیع خارج کردن مردم از مناطق سیل زده را آغاز کرده است .
نیروی ملی مقابله با بلایای طبیعی هند اعلام کرد تاکنون به بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ سیل زده کمک پزشکی ارائه کرده است .
بر اساس گزارش مدیریت بحران وزارت کشور هند از ماه ژوئن امسال تاکنون ۴۹۰ نفر در این کشور براثر بارندگی و جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند.
همچنین ۶ هزار و ۱۸۷ ساختمان براثر جاری شدن سیل تخریب و به ۶۲ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی نیز خسارت وارد شده است.
نیروی مرکزی امداد هند تاکنون ۵۶ تیم امداد و نجات شامل ۲ هزار و ۷۰ نفر را به مناطق سیل زده اعزام کرده است.
ایالت بیهار با ۹۵ کشته دارای بیشترین تلفات سیل در سالجاری بوده است.
هند در فصل باران های موسمی (مانسون) از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم شاهد بارندگی و سیل های شدید است .
فصل باران های موسمی که از ماه گذشته در مناطق مختلف هند آغاز شده ، ۸۰ درصد از بارندگی سالانه این کشور را تامین می کند.

۱۳۹۵/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...