نسخه چاپی

طرح روسیه برای جلوگیری از حوادث احتمالی بین سوریه و آمریكا

وزارت دفاع روسیه مكانیسمی را پیشنهاد داده است تا مانع از وقوع حوادث احتمالی بین نیروهای هوایی سوریه و آمریكا شود.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، روزنامه ایزوستیا به نقل از یک منبع آگاه در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: افزایش فعالیت جنگنده‌های سوری منجر به این شده است که وزارت دفاع روسیه طرح ابتکاری را برای ایجاد مکانیسمی پیشنهاد دهد تا مانع از حوادث احتمالی بین جنگنده های سوری و آمریکایی گردد.



دمشق هیچ گونه کانال ارتباطی با واشنگتن ندارد ولی مسکو می تواند واسطه ارتباط بین سوریه و آمریکا باشد.



این روزنامه روسی افزود: پیشنهاد ابتکاری روسیه یکی از موضوعات مهم مذاکرات بین وزرای خارجه روسیه و آمریکا در روزهای 26 و 27 اوت یعنی شنبه و یکشنبه آینده خواهد بود.



هفته گذشته، آمریکا به خاطر عملیات نیروی هوایی سوریه در نزدیکی مواضع نیروهای زمینی وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش در حساکه، با مسکو تماس گرفته بود.



استفن تاون سند فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه نیز پیش از این در سخنانی گفت: مسکو و دمشق مطلع شده اند که نیروهای ائتلاف در صورتی که احساس تهدید کنند، تدابیر و اقدامات لازم را برای دفاع از خودشان اتخاذ خواهند کرد.



وی به خبرنگاران گفت: نیروهای ائتلاف رسما به مسکو و دمشق اطلاع داده اند که نیروهای آمریکایی در صورت احساس تهدید از جانب نیروهای سوری، اقدامات تلافی جویانه ای را اتخاذ و اجرا خواهند کرد.

۱۳۹۵/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...