نسخه چاپی

استقرار سپر موشكی جدید آمریكا در آسیا

یك روزنامه انگلیسی به نقل از نشریات امریكایی از تصمیم واشنگتن برای استقرار یك سیستم سپر موشكی جدید در آسیا با هدف مقابله با كره شمالی و چین خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از دیلی تلگراف، آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت یک سپر موشکی جدید در آسیا با هدف مقابله با تهدیدهای ایجاد شده از سوی کره شمالی و همچنین مقابله با افزایش قدرت موشکی چین است.

بر اساس این برنامه امریکا یک سیستم راداری جدید در جنوب ژاپن و همچنین یک رادار دیگر در جنوب شرقی آسیا مستقر می کند.

دیلی تلگراف این خبر را با استناد به مطالبی که در روزهای گذشته در روزنامه وال استریت ژورنال و همچنین هفته نامه نظامی "جین" منتشر شده نقل کرده و می نویسد : تصمیم آمریکا برای استقرار سپر موشکی جدید در آسیا زمانی نهایی شد که اعلام گردید در تاریخ 24 جولای ارتش چین یک موشک بالستیک قاره پیما را که توانایی هدف قرار دادن هر شهری را در آمریکا دارد آزمایش کرده است.

به نوشته دیلی تلگراف، موشکی که چین به تازگی آزمایش کرده DF-41 نام داشته و توانایی حمل همزمان 10 کلاهک هسته ای را دارد.این موشک طوری طراحی شده که هر یک از این 10 کلاهک می توانند اهداف جداگانه ای را هدف قرار داده و منهدم کنند.

بر اساس این گزارش، پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا ) همچنین نگران ساخت یک موشک ضد ناو جدید در چین است که نام "قاتل ناو هواپیمابر" بر آن گذاشته شده و می تواند ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام را هدف قرار دهد.این موشک ها که بردی برابر با 930 مایل دارند ( هر مایل برابر 164 متر است ) و برای جلوگیری از نزدیک شدن کشتی های آمریکا به جنوب دریای چین شاخته شده اند.

لازم به ذکراست دریای چین بویژه جنوب آن ازمهمترین حوزه های قدرت پکن محسوب می شود. به گفته مقامات نظامی آمریکا هسته مرکزی سپر موشکی جدید واشنگتن که در ژاپن مستقر می شود شامل یک سیستم هشدار دهنده ابتدایی قدرتمند است که با عنوان X-band شناخته می شود.

این خبر درحالی منتشر می شود که در فرودین ماه سال جاری نیز اعلام شده بود آمریکا در اندیشه استقرار سیستم سپر موشکی در خاورمیانه و آسیا است.

۱۳۹۱/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...