نسخه چاپی

كره شمالی موشك بالستیك شلیك كرد

كره شمالی در ادامه فعالیت های نظامی و آزمایش های موشكی خود و همچنین در واكنش به رزمایش مشترك كره جنوبی و آمریكا، امروز چهارشنبه یك فروند موشك بالستك شلیك كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: کره شمالی در ادامه فعالیت های نظامی و آزمایش های موشکی خود و همچنین در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، امروز چهارشنبه یک فروند موشک بالستک شلیک کرد.

منابع نظامی کره جنوبی اعلام کردند که این موشک از یک زیردریایی مستقر در سواحل شرقی این کشور شلیک شده است.

این آزمایش در حالی صورت می گیرد که کره جنوبی و آمریکا از سه روز پیش در منطقه مشغول انجام رزمایش دو هفته ای خود موسوم به «اولچی فریدام» هستند.

براساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، کره شمالی این موشک را ساعت 5:30 دقیقه صبح شلیک کرده و هنوز گزارشی در خصوص موفقیت آمیز بودن این پرتاب منتشر نشده است.

نهاد نظامی کره جنوبی همچنین خاطرنشان کرده است که این موشک از شهر «سینپو» در ساحل شرقی این کشور در استان «هامجیونگ» در جنوب کره شمالی به طرف دریای شرقی شلیک شد.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که در خصوص فناوری موشک های بالستیک بویژه موشک ها با قابلیت شلیک از زیردریایی به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.

پیونگ یانگ همچنین گفته است در صورتی که واشنگتن و سئول دست به اقدامات تحریک آمیز بزنند، از تسلیحات اتمی خود برای حمله به آنها استفاده می کند.

کره شمالی بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است اما در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

از زمانی که «کیم جونگ اون» در اواخر سال 2011 رهبری کره شمالی را به دست گرفت، این کشور تاکنون 32 بار پرتاب انواع موشک ها را تجربه کرده است که در بین آنها شش موشک «موسودان» و 6 موشک «رودونگ» نیز شلیک شد.

این کشور 29 تیر ماه سالجاری 3 فروند و 31 مرداد ماه سالجاری نیز دو فروند موشک بالستیک از نوع رودونگ و موسودان را مورد آزمایش قرار داده است.

۱۳۹۵/۶/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...