نسخه چاپی

پیشروی بزرگ نیروهای عراقی در «الخالدیه»

سخنگوی گروه‌هان‌های جهاد عراق با تاكید بر پیشروی بزرگ نیروهای عراقی در منطقه بوكنعان جزیره خالدیه از هلاكت ده‌ها تروریست خارجی در جنوب این منطقه خبر دادند.

به گزارش نما، «محمد الحطاب»، سخنگوی گروهان‌های جهاد یکی از گروه‌های بسیج مردمی عراق از ادامه پیشروی نیروهای بسیج مردمی و یگان های نظامی با پشتیبانی نیروی هوایی عراق به سوی اهداف تعیین شده در جزیره خالدیه در شرق رمادی در استان الانبار خبر داد.‌‌

وی تصریح کرد: نیروهای عراقی با پیشروی به سوی منطقه بوکنعان یکی از مناطق مهم در جزیره خالدیه آن را از پنج محور محاصره و شرق آن را تحت تسلط خود گرفتند و انتظار می‌رود این منطقه طی ساعات آتی آزاد شود.

الحطاب ادامه داد: نیروهای بسیج مردمی و یگان‌های نظامی با پاکسازی کرانه غربی رود فرات به پیشروی خود به سمت اهداف تعیین شده در غرب خالدیه ادامه دادند.

اما در جبهه جنوبی جزیره خالدیه یگان دیگری از بسیج مردمی و ارتش عراق با پیشروی به سوی پایگاه اصلی داعش در جنوب جزیره مسیر اصلی مواصلاتی بین 2 منطقه کرطان و بوکنعان در همجواری رود فرات را آزاد کردند.

سخنگوی گروهان‌های جهاد همچنین از پیدا شدن اجساد ده‌ها داعشی در جریان عملیات پاکسازی جنوب جزیره خالدیه خبر داد و گفت: این تروریست‌ها که بسیاری از آنها از اتباع خارجی بودند در جریان درگیری با یگان‌های نظامی عراق به هلاکت رسیدند.

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق از جمعه گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی دو منطقه الکرطان و البوکنعان در جزیره خالدیه آغاز کردند. این دو منطقه آخرین مقرهای باقی‌مانده داعش در جزیره خالدیه به شمار می‌رود.

این نیروها دهم مرداد ماه جاری موفق شدند جزیره استراتژیک الخالدیه در الانبار را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کنند.

نیروهای عراقی با همه تشکیلات خود از جمله بسیج مردمی به عملیات نظامی در استان الانبار در غرب عراق ادامه می دهند تا مابقی مناطق استان را از چنگ داعش آزاد کنند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...