نسخه چاپی

محمد خرسند در گفتگو با نما:

برخورد شدید امام راحل با انحرافات نزدیكان خود / ملاك امام تنها اسلام بود

عکس خبري -برخورد شديد امام راحل با انحرافات نزديکان خود / ملاک امام تنها اسلام بود

امام با كسی رودربایستی نداشتند و می فرمودند: "ملاك حال فعلی افراد است، من با هیچ كسی عقد اخوت دائم نبسته ام و حفظ نظام را از همه چیز مهم تر می دانم." امام حتی با نوه خودشان یادگار آقا مصطفی برخورد كرد تنها به خاطر حفظ نظام با خیلی از نزدیكان خودشان تنها به خاطر حفظ نظام برخورد كردند. ملاك امام تنها اسلام بود برای حفظ نظام جمهوری اسلامی هر كاری را انجام می دادند.

حجت الاسلام منتظری در دوران جوانی برای انقلاب اسلامی مشقت ها و زندان ها را تحمل کرد و یکی از یاران اصلی جمهوری اسلامی ایران برای برکنار کردن نظام ستم شاهی بود و همین نام خوش و سابقه درخشان به علاوه تایید امام خمینی (ره) باعث شده بود ایشان ازسالهای 64 تا 68 منصب قائم مقامی ولایت فقیه را داشته باشد اما این چهره در اثر توجه نداشتن به اطرافیان و سخنان و حرکات آنان نفهمید که به مرور در حال فاصله گرفتن از مشی ولایت فقیه و از امام (ره) است همین تاثیرات منفی سخنان برخی از اطرافیان آقای منتظری باعث شد ایشان طوری از راه اسلام و حکومت اسلامی فاصله بگیرد که به پشتوانه منافقین بلند شود، منافقینی که همه مردم کشور به خاطر اعمال شنیعشان تنفر خاصی از آنها داشتند و مورد تایید اکثر جامعه نبودند. این رفتار آقای منتظری به طوری سنگین بود که امام بلافاصله با عصبانیت خاصی او را از منصبش عزل کرد و درگر به او اجازه ملاقات و حتی عیادت را نداد. حال در این چند روزه فردی از اصلاح طلبان فایل صوتی از آقای منتظری را در فضای مجازی پخش کرده و درخواستی داشته که این رفتار بحث برانگیز شده است.
خبرنگار پایگاه خبری نما در این رابطه به صحبت با حجت الاسلام محمد خرسند نشست، که در ادامه می خوانید:


به نظر شما آغاز جدايي آقاي منتظري از حضرت امام(ره) از کجا آغاز شد، در صورتي که ايشان از شاگردان برجسته حضرت امام بودند. علت و ريشه اين جدايي را در چه مي‌دانيد؟

مرحوم آقای منتظری یکی از شاگردان و نزدیکان به حضرت امام بود. ایشان یک خصوصیاتی داشت که همین خصوصیات بعد ها برایش دردسر ساز شد، یکی اینکه او شدیدا تحت تاثیر اطرافیان قرار می گرفت و خیلی هم ساده اندیش بود. نگاهش به اسلام و دشمنان اسلام یک نگاه سطحی بود، همین سطحی نگری و ساده اندیشی باعث شده بود افراد مسئله دار دور ایشان را بگیرند و ایشان را وارد به جریانات نوگرا و منافقین کنند و کسانی مثل مهدی هاشمی که دستش به خون بیگناهان آغشته شده بود در بیت ایشان نفوذ پیدا کند بعد هاهم هر چه این نفوذ بیشتر می شد این نفوذی اندیشه های غرب گرا و منافقین و را در بیت ایشان بیشتر اشائه می داد تا جایی که باعث شد روز به روز فاصله ایشان هم از امام بیشتر شود و ولایت پذیری ایشان کمرنگ تر،تا جايي كه ایشان مقابل امام بزرگ (ره) ایستاد و امام آن تصمیم انقلابی را گرفتند و ایشان را از قائم مقامی حذف کردند.

آقای منتظری چه ویژگی داشتند که به قائم مقامی منصوب شده بودند؟
 امام (ره) هم از همان اول اعتقادی به قائم مقامی نداشتند و او برای رهبری مناسب نمی دانستند کما اینکه در نامه 6/1 امام هم این مطلب به صراحت ذکر شده است و این عواملی که عرض کردم باعث جداییشان از امام شد. امام در رابطه با جدایی آقای منتظری خیلی غصه خورد و خون به دل داشت. عمر دست خداست ولی شاید اگر این مسئله پیش نمی آمد امام سالیان دیگری هم زندگی با برکتشان ادامه پیدا می کرد.
این حمایت از منافقیت تا کی ادامه داشت آیا بعد از عزل متوقف شد؟
این مسئله تا آخر عمر برای آقای منتظری ادامه داشت، مواضع ایشان و بیانیه های ایشان موجود است. در روزهای آخر هم طرز فکر ایشان خیلی سبک شده بود به طوری که حمایت های ایشان را رادیو بی بی سی و رادیو آمریکا به صراحت پخش می کردند و همین شبکه ها مروج تبلیغ و مرجعیت ایشان شده بودند، همین ها باعث شد که ایشان از اردوگاه انقلاب و امام فاصله بگیرند. ولایت فقیه درسی بود که ایشان آن را در حوزه تدریس می کردند و در مباحث نظری و تئوریک آن را خوب می نوشتند و بیان می کردند اما در عمل متاسفانه عامل به آن مباحث نبودند و در مقابل امام و بعد از ایشان هم جانشین امام مقام معظم رهبری باند شده بودند و بعضا مواضع ساختار شکنی داشتند .
 
 در این نوار پخش شده چه مطالبی بوده که در این سالیان توقیف بوده و پخش آن قانونی نبوده؟

این نوار در راستای تطهیر چهره منافقین ومظلوم نمایی آنها صورت گرفته بود انتشار این نوار هم بعد از این سالیان سوال برانگیز است. البته اگر انسان خوب و بد کند میبیند که برای اهل بصیرت سوال برانگیز هم نیست. شما می بینید که امروز استکبار جهانی, منافقین، مرتجعین عرب و تکفیری ها به دنبال این هستند که جریان منافقین را در کشور ما زنده کنند و دوباره قتل و ترور راه بیندازند و رژیم وهابی و تکفیری آل صعود هم رسما در حال حمایت از این گروه هستند و به آن بودجه اختصاص دادند آن هم کشوری که سالیانی است در کشار هزارها بیگناه نقش داشته است.
 
 چرا این نوار را پخش کردند و هدفشان چه بود؟

این سازمان احتیاج به مظلوم نمایی دارد به همین خاطر می بینید که در این زمان می آیند و یک فایل صوتی را منتشر می کند این هماهنگی و هم نوایی سوال برانگیز است و گمان می رود به خاطر تطهیر چهره منافقان این اتفاق افتاده است. ولی در آخر مطمئن باشید اینها موفق نمی شوند، چون ایرانیان جریان منافقین را جریان منفوری می دانند حتی کسانی که نظام جمهوری اسلامی را قبول هم ندارند نسبت به این گروه کینه خاصی به دل دارند و در هر حال از این سازمان منتفرند. زیرا همه مردم می دانند که این سازمان یک سازمان تروریستی و خون آشام است و جنایتکاری است که در دوران جنگ با آمریکایی ها همکاری می کرده و در این دوره با آل صعود و تکفیری ها هم کاسه شده است و هیچ ابایی هم از این همکاری های خود نداشته و ندارد. اینها برای آن که این جریان را مظلوم جلوه دهند و بگویند هم پیمانان ما بیگناه اعدام شدند این فایل را پخش کرده تا یک انتقام جویی هم از امام خمینی کرده باشند و به خیال خود با این یک کار چند نشان زدند هم از امام انتقام گرفتند، هم سازمان را تطهیر کردند و هم نشان دادند که توانایی فریب کسانی را دارند که ادعای اقتدار در راه امام و رهبری دارند و می توانند به راحتی بزرگی را منحرف کنند و نشان دهند که این افراد تا چه اندازه بی ارزش پایبند به این خط هستند.
منتظری کسی بود که به فرموده امام سهم امام را در حلقوم منافقان می ریخت. منافقین با نفوذ به دفتر آقای منتظری سعی کرده بودند روی ایشان تاثیر گذارند تا بعضی دستورات امام را که نمی پسندیدند و بر خلاف منافقین بود را به وسیله آقای منتظری که قائم مقام امام بود حل و فصل کنند تا اجرایی نشود و به مرور هم تاثیرات نفوذ را بیشتر کنند كه به ندرت دیگر چیری از انقلاب و اسلام باقی نگذارند ، خب الحمدالله این لطف الهی شامل حال شد و نگذاشت و اجازه داد این اتفاق بیفتد. امام تا زمانی ک خودشان زنده بودند این فتنه را خاموش کرد و چشم این فتنه را بیرون آورد .


آیا حضرت امام با همه به این شکل سختگیرانه برخورد می کردند؟
 امام با کسی رودربایستی نداشتند و می فرمودند: "ملاک حال فعلی افراد است، من با هیچ کسی عقد اخوت دائم نبسته ام و حفظ نظام را از همه چیز مهم تر می دانم." امام حتی با نوه خودشان یادگار آقا مصطفی برخورد کرد تنها به خاطر حفظ نظام با خیلی از نزدیکان خودشان تنها به خاطر حفظ نظام برخورد کردند. ملاک امام تنها اسلام بود برای حفظ نظام جمهوری اسلامی هر کاری را انجام می دادند.

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...