نسخه چاپی

وزیر تعاون: ساز و كار سهام عدالت از ابتدا اشتباه بود

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه بحث سهام عدالت را پیگیری می‌كنیم، گفت: ساز و كار سهام عدالت از ابتدا اشتباه بود و معلوم نبود چه ساختاری دارد.

به گزارش نما، علی ربیعی پیش از ظهر امروز در جمع تشکل‌های کارگری و سمن‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت هفته دولت به ویژگی‌های دولت شهید رجایی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت رجایی یک دولت مردمی بود و خود شهید رجایی ادعای مردمی بودن نداشت، بلکه عمیقاً به مردم عشق می‌ورزید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌های دولت یازدهم حل نابرابری‌هاست، چرا که در طول سالیان متمادی نابرابری‌هایی در کشور شکل گرفت که یکی از این نابرابری‌ها، نابرابری منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم در تلاش برای ایجاد عدالت منطقه‌ای است که این برنامه در اقتصاد مقاومتی دیده شده و مدیریت این پروژه هم بر عهده وزارت کار است.

وزیر کار در ادامه دولت یازدهم را دولت فکر، عقل و اندیشه خواند و تصریح کرد: در این دولت هر کسی به ما کمک کند و آجری روی آجر قرار دهد، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برخی مفت‌خورهای رانت‌خوار که وام می‌گرفتند و اقساط را پرداخت نمی‌کردند، در این دولت محترم نیستند.

وزیر کار در ادامه تصریح کرد: شرکای اجتماعی ما کارآفرینانی هستند که برای کار و رونق تولید از آنها حمایت می‌کنیم، ضمن اینکه دولت با خرد جمعی در کنار فکر و تدبیر مسائل را حل می‌کند.

وی در ادامه به اقدامات این وزارتخانه برای بازنشستگان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات و بیماری‌های بازنشستگان جراحی عمل زانو بود که 800 میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی آنها و سایر نیازمندی‌های آنها اختصاص دادیم.

ربیعی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل افزایش تورم شکاف عمیق میان کارگران و دیگر افراد جامعه ایجاد شد که یکی از استراتژی‌های ما افزایش دستمزد کارگران بود که در طول سه سال اخیر حقوق کارگران بهبود پیدا کرد و متناسب با نرخ تورم در نظر گرفته شد.

وزیر کار اضافه کرد: برای بازنشستگان تأمین اجتماعی متناسب با نرخ تورم برنامه‌ریزی کردیم و در حال اجرای این برنامه‌ها هستیم.

وی با اشاره به تنظیم قانون معلولان گفت: قانون حمایت از معلولان را به مجلس ارائه کردیم و خود من شدیداً پیگیر این قانون هستم.

ربیعی با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی دارم، افزود: بیشتر وقت خود را برای معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی گذاشتم و حتی به من وزیر بهزیستی هم می‌گویند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه سلامت گفت: هر ساله تعداد زیادی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و به همین خاطر پیوندها را تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

ربیعی به سهام عدالت هم اشاره کرد و گفت: ساز و کار سهام عدالت از ابتدا اشتباه بود و معلوم نبود چه ساختاری دارد که بحث سهام عدالت را پیگیری می‌کنیم.

وزیر کار افزود: سهام عدالت در حال تبدیل شدن به قانون است که در زندگی مردم نقش داشته باشد و باید این سهام براساس عدالت توزیع شود.

وی در ادامه سخنان با اشاره به وحدت و همدلی میان مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت خوبی است و مسؤولان با وحدت و همدلی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

ربیعی در ادامه از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و به دیدار خود با آیت‌الله حسینی امام جمعه شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در صبحت‌های همه مسؤولان استان و امام جمعه شهر یاسوج رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان یکی از دغدغه‌های مطرح شده بود که با این هماهنگی و وحدت می‌توان بیکاری را در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش داد.

منبع: فارس

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...