نسخه چاپی

اولین اثر سینمایی مهران مدیری مهر ماه كلید می خورد

مهران مدیری در یك نشست خبری گفت: فیلمبرداری ' ساعت 5 عصر از زمانی كه ضبط «دورهمی» متوقف می شود یعنی بین 11 تا 15 مهرماه آغاز می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مهران مدیری در نشست خبری اولین اثر سینمایی خود با عنوان «ساعت 5 عصر» که امروز برگزار شد، اظهار داشت: این نشست برای رفع تمام حدس و گمان ها درباره فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» برگزار شده است تا اطلاعات صحیح درخصوص این اثر در اختیار اهالی رسانه قرار گیرد.

قصه «ساعت 5 عصر»، قصه همه ما در تهران است
وی در ابتدای این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی اینکه چرا به یک باره و پس سال ها کار و تجربه تصمیم به ساخت اثر سینمایی گرفته است، گفت: من 8 سال بود که تصمیم داشتم فیلم سینمایی بسازم اما هر بار به دلایلی ویا درگیر شدن در سایر کارهای تلویزیونی این امکان برایم فراهم نمی شد.

وی افزود:سرانجام امسال تصمیم گرفتم در دوماه وقفه ی ضبط برنامه دورهمی اولین کار سینمایی ام را تولید کنم. قصه «ساعت 5 عصر»، قصه همه ما در تهران است و تمام گرفتاری ها و روزمرگی های ما است.
سیامک انصاری نقش اول فیلم سینمایی ساعت 5 عصر
کارگردان برنامه تلویزیونی دورهمی در ادامه با اشاره به داستان فیلم که سیامک انصاری ایفای نقش اول آن را برعهده دارد، گفت: شخصیت اصلی این فیلم ناچار است که تا ساعت 5 عصر از یک نفر امضا بگیرد اما اتفاقات عجیب و اجتناب ناپذیر گرفتاری های بی شماری را برای این فرد بوجود می آورد، ماجراهایی که شاید برای تمام ما اتفاق افتاده باشد.

وی سپس درباره عواملی که تا به حال حضورشان در این فیلم قطعی شده گفت: بازیگران این فیلم گروه من در سریال هایم نیستند زیرا تخصص افرادی که در سریال های من حضور داشتند تلویزیون بود.

به گفته وی عوامل فیلم یاد شده قطعی شده اند اما پس از عقد قرارداد اسامی آنها اعلام خواهد شد. فیلمنامه نیز در حال نوشتن است و تا 15 روز دیگر آماده می شود و برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد تحویل داده می شود.

ساعت 5عصر فضای فانتزی ندارد اما به شدت کمدی است
مدیری در ادامه درباره مضمون این اثر گفت:این فیلم کاملا رئال است و با اینکه فضای فانتزی ندارد اما به شدت کمدی است و البته سوژه آن تلخ است. کمدی این کار پررنگ است اما پایان تلخی ندارد البته این نظر من است و بستگی به این دارد که ما چگونه تلخ را تعریف کنیم و البته در پایان فیلم شخصیت اصلی به همان نقطه اول و به یک روزمرگی می رسد.

با ساخت «ساعت 5 عصر» همه چیز را از ابتدا آغاز می کنم
وی درپاسخ به سوالی درخصوص صحبت های چندی پیش خود در برنامه هفت و ابراز خستگی از انجام کارهای تلویزیونی و تاثیر این خستگی بر شکل گیری سوژه «ساعت عصر» گفت:خستگی های من از کارهای تلویزیونی است در حالی که قطعا ساخت این فیلم به من انرژی می دهد که همه چیز را از اول آغاز کنم. و همه تلاشم را برای ساخت یک اثر درخور توجه انجام می دهم.

فیلمنامه «ساعت 5 عصر» مورد ممیزی ندارد
وی درباره ممیزی های احتمالی فیلمنامه در وزارت ارشاد گفت: فیلمنامه «ساعت 5 عصر» مورد ممیزی ندارد، در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شویم قطعا با گفت و گو آن را حل خواهیم کرد.

بالغ بر 700 نفر در اولین اثر مهران مدیری ایفای نقش می کنند
مدیری با اشاره به حضور خود در چند سکانس کوتاه از این فیلم گفت: حدود 700 بازیگر در این فیلم حضور خواهند داشت. سکانس هایی داریم که بالغ بر هزار نفر در آن به ایفای نقش می پردازند به همین دلیل ساخت این فیلم از نظر من بسیار مشکل است و گروهی 10 نفره کار را کارگردانی می کنند و من نیز در سکانس هایی کوتاه در فیلم به ایفای نقش می پردازم. 90 درصد از سکانس های این فیلم خارجی است و در تهران ضبط می شود.

سختی این اثر قابل مقایسه با سختی کارهای تلویزیونی ام نیست
کارگردان «ساعت 5 عصر»ادامه داد:این فیلم سراسر نقد اجتماعی است و ربطی به آثاری که پیش از این ساخته ام ندارد. برخی هنگامی که از آثار تلویزیونی به سمت ساخت آثار سینمایی می روند همواره آن نگاه و نوع قاب بندی ها را با خود به آن کارها می کشند اما من سعی می کنم این طور نباشد و ربطی به آثار قبلی من نداشته باشد. قطعا فرم ساخت این اثر بسیار سخت است اما این سختی قابل مقایسه با سختی کارهای تلویزیونی ام نیست.

به گفته وی ، خروجی فیلم نباید به گونه ای شود که مردم بگویند تو در سریال سازی موفق تر هستی، پس برو همان سریال هایت را بساز. این به نظر من فاجعه است.

تلاش می کنم تا »ساعت 5 عصر» از برگزیدگان جشنواره فیلم فجر باشد
وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان منتظر بود تا «ساعت 5 عصر» سیمرغ های جشنواره فیلم فجر را تصاحب کند، گفت: قطعا هر شخصی که اثرش را به این جشنواره سینمایی ارائه می کند دوست دارد از سیمرغ داران باشد و من نیز تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا ساعت عصر از برگزیدگان این جشنواره فیلم فجر باشد.

مدیری در خصوص زمان آغاز فیلم برداری این اثر گفت: فیلمبرداری از زمانی که ضبط «دورهمی» متوقف می شود یعنی بین 11 تا 15 مهرماه آغاز می شود. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حضور سیامک انصاری در این فیلم موجب تکرار کارهای تلویزیونی او نخواهد شد گفت: سیامک انصاری در همه این سال ها نقش ها را برای این فیلم تمرین می کرد.

وی افزود: شخصیت اصلی این فیلم فردی است که همه بلاها به سرش می آید و فکر می کنم بهترین گزینه برای ایفای این نقش سیامک انصاری است.

باز هم حاضرم آثاری مانند دورهمی تولید کنم
مهران مدیری ضمن ابرازتمایل برای تولید برنامه های دیگری همچون دورهمی گفت: دورهمی را بسیار دوست دارم و ارتباط زنده و نفس به نفس با مخاطبان این برنامه مرا به یاد روزهایی به یادماندنی ام در تئاتر می اندازد و قطعا بازهم اگر فرصتی دست دهد چنین آثاری را تولید خواهم کرد.اما من دیگر توان ساخت سریال ندارم.

رامبد جوان را به دورهمی دعوت می کنم
وی همچنین درخصوص حرف و حدیث های چند ماهه اخیر درباره رقابت میان برنامه دورهمی و خندوانه و دعوت از رامبد جوان در دورهمی گفت: از منظر من خندوانه رقیب دورهمی نیست زیرا این دو برنامه به لحاظ محتوایی با یکدیگر فرق دارند.

وی افزود: رامبد جوان هم در مصاحبه ای عنوان کرده است که هدفش صرفا خنداندن است اما درخصوص دعوت از رامبد جوان یقینا این دعوت انجام خواهد شد.

مهران مدیری کتاب زندگینامه خود را منتشر می کند
این کارگردان تلویزیونی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا روزی فیلم زندگی خود را خواهد ساخت یا خیر گفت: قطعا چنین کاری نمی کنم اما به زودی نگارش زندگی نامه خود از کودکی تا به امرزو را آغاز می کنم که شامل تاریخ چهل وچند ساله کشورم و تغییرات اجتماعی و فرهنگی این سال ها خواهد بود.

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...