نسخه چاپی

واكنش وزارت خارجه آمریكا به تحولات اخیر خلیج فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا در كنفرانس مطبوعاتی گفت ما اقدامات اخیر ایران را مخاطره‌ انگیز و غیر حرفه‌ای می دانیم .

به گزارش نما ، مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا نوشت: به دنبال اقدامات اخیر قایق های ایرانی در نزدیک شدن به کشتی های آمریکایی در خلیج فارس، «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت این نوع رفتارها مایه نگرانی است و بی مورد باعث افزایش تنش می شود.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرده که روز چهارشنبه به دنبال نزدیک شدن یک قایق تندروی سپاه به دو شناور گشتی آمریکا و یک کشتی کویتی در خلیج فارس، شناور «یو اس اس اسکوال» با استفاده از مسلسل کالیبر ۵۰، سه بار به سوی آن تیر اخطار شلیک کرد.

این دومین حادثه طی روزهای اخیر است و پنتاگون روز چهارشنبه گفته بود که چهار قایق ایرانی روز سه‌شنبه برای ناوشکن «یو اس اس نیتز» آمریکا در دهانه تنگه هرمز ایجاد مزاحمت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج شنبه گفته است: ما این اقدامات را مخاطره‌انگیز و غیر حرفه‌ای می دانیم .

الیزابت ترودو اضافه کرد: ما از قصد کشتی‌های ایرانی از این اقدامات بی‌اطلاعیم، اما از آنجاکه کشتی‌های ما در آب‌های بین المللی بوده اند، چنین رفتارهایی را غیر قابل قبول می دانیم. ما معتقدیم این نوع اقدامات مایه نگرانی است و بی‌مورد باعث افزایش تنش می شود.

در این کنفرانس خبری ترودو همچنین در این خصوص که در واکنش به این دو حادثه آیا از طریق دیپلماتیک این نگرانی‌ها با ایران مطرح شده است یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

در حالی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که اقدامات اخیر «غیرقابل قبول» است که حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایرانروز پنج‌شنبه، ناوشکن‌ آمریکایی را به ورود به آب‌های ایران متهم کرد . گفت: نظارت واحدهای دریایی ایران بر تردد شناورهای بیگانه در خلیج فارس به طور طبیعی در آب‌های سرزمینی خود ما صورت می‌گیرد.

۱۳۹۵/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...