نسخه چاپی

بهبود نسبی در بازار جهانی نفت

با اعلام آمادگی عربستان و ایران برای ورود به بحث بازگرداندن تعادل به بازار جهانی نفت طی روزهای اخیر شاهد بهبود قیمت نفت در بازار جهانی بوده‌ایم.

به گزارش نما ، فارس به نقل از هلینیک شپینگ نوشت: با اعلام آمادگی عربستان برای پیوستن به طرح تعیین سقف تولید و محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی قیمت نفت روندی صعودی را طی روزهای گذشته در پیش گرفته است. اخیراً نیز ایران اعلام کرد آمادگی این را دارد تا در اجلاس ماه آینده الجزایر شرکت کند.

تولیدکنندگان عمده نفت جهان اعم از اعضای اوپک و غیر اوپک نظیر روسیه قصد دارند تا طرح فریز نفتی را طی یک نشست در الجزایر مورد بررسی قرار دهند.

در ماه آوریل نشست مشابهی برای محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی با کارشکنی‌ عربستان با شکست مواجه شد.

پیش از برگزاری اجلاس آوریل ایران اعلام کرده بود که در این اجلاس شرکت نخواهد کرد و قصد دارد تولید خود را به حدود 4 میلیون بشکه در روز و به میزبان پیش از تحریم‌ها بازگرداند که عربستان نیز در ساعات پایانی اجلاس آوریل پیش‌شرط پیوستن ایران به طرح فریز نفتی را مطرح و باعث شکست این طرح شد.

طی هفته‌های گذشته ونزوئلا و برخی دیگر از کشورهای عمده تولیدکننده نفت تلاش‌هایی را برای برگزاری مجددنشستی مشابه آغاز کردند.

با اعلام آمادگی ایران برای پیوستن به این طرح امیدها نسبت به بازگشت تعادل و کاهش مازاد عرضه موجود در بازار جهانی پررنگ‌تر شده است.

۱۳۹۵/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...