نسخه چاپی

جاسوسی رژیم صهیونیستی از كاربران محصولات اَپل

شركت اَپل از نرم افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی برای سرقت در جی میل، فیسبوك، اسكایپ، واتس آپ و دیگر شبكه های اجتماعی خبر داد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در پی جاسوسی از یک اماراتی با کمک یک نرم افزار ساخت رژیم صهیونیستی، شرکت اَپِل، شرکت آمریکایی تولید نرم‌افزارها و سخت افزارهای نوین رایانه ای و همچنین گوشی های هوشمند تلفن همراه، اعلام کرد گوشی های خود را به روز رسانی می کند.

رسانه ها و روزنامه های آمریکایی امروز اعلام کردند بعد از اعلام این خبر که از گوشی هوشمند تلفن همراه اپل یک شهروند مخالف اماراتی با کمک یک نرم افزار اسرائیلی جاسوسی صورت گرفته است، شرکت اَپِل از کسانی که گوشی های هوشمند این شرکت را در اختیار دارند خواست سیستم عامل همراه آی‌ اُ اِس (iOS) خود را به روز رسانی کنندجاسوسی رژیم صهیونیستی از کاربران محصولات اَپل.

این شرکت آمریکایی تولید و فروش سامانه ها، تجهیزات رایانه‌ای و دیگر محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات ، تازه ترین نسخه به روز شده رابط کاربری آی‌ اُ اِس (9.3.5) را که قابل بارگیری است برای مشتریانش منتشر کرده است. در این نسخه جدید سه نقص امنیتی که در محصولاتش وجود داشت برطرف شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت نرم افزاری اسرائیلی ان اس او(NSO) که در ساخت نرم افزارهای جاسوسی معروف است با کمک محصولاتش می تواند پیامک های موجود در گوشی ها را بخواند، گفتگوی های تلفنی و حتی صداهای ضبط شده در گوشی های تلفن همراه هوشمند را رهگیری کند.

نرم افزار جاسوسی ان اس او اسرائیل هنگامی کشف شد که احمد منصور فعال حقوق بشر اماراتی در خصوص سرقت اطلاعات گوشی اپل خود هشدار داد. وی بعد از آنکه پیامک های مشکوکی با ارتباط اینترنتی دریافت کرد به شرکت «سیتیزن لب»( Citizen Lab) دانشگاه تورنتو خبر داد که در زمینه فیلترینگ اینترنتی (محدود کردن دسترسی کاربران اینترنت به وب‌گاه‌ها و خدمات اینترنتی) تخصص دارد. شرکت «سیتیزن لب» نیز با شرکت امنیت اینترنتی لوک آوت (Lookout) در کالیفرونیا همکاری می کند.

سپس شرکت امنیت اینترنتی لوک آوت در این باره اعلام کرد با کمک این نرم افزار اسرائیلی می توان کنترل آیفون را در دست گرفت و با فاصله زیادی از دارندگان این گونه گوشی ها جاسوسی کرد. این شرکت تصریح کرد با کمک این نرم افزار می توان به راحتی داده ها و اطلاعات موجود در جی میل، فیسبوک، اسکایپ، واتس آپ، تقویم، فیس تایم، لاین، میل.روس و دیگر شبکه های اجتماعی را سرقت کرد.

۱۳۹۵/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...