نسخه چاپی

رضایی: دنبال جنگ اسلام با اسلام با دلارهای سعودی هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع بسیجیان و مردم خوشواش مازندران گفت: رهبر عظیم الشان انقلاب مقاومت اقتصادی از خیابان‌های تهران تا مقاومت سیاسی در دمشق و صنعا و بغداد و جهان اسلام را از ما می‌خواهند، امیدوارم این پیام را به جان و دل بخریم و در صحنه‌های مختلف این مقاومت را ادامه بدهیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محسن رضایی امروز (جمعه) در یادواره شهدای گمنام خوشواش آمل گفت: سرزمینی که امروز در آن دور هم جمع شده‌ایم، سرزمین علم و علما، سرزمین جهاد و مجاهدین و سرزمین شهید و شهداست. علمای بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند، عالم بزرگواری هم‌چون علامه آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله العظمی میرزا هاشم لاریجانی از علمای بزرگ این خطه و شهدایی مانند شهید حاج بصیر، طوسی، نوبخت، شیرودی، کشوری، هاشمی نژاد، سجودی و سایر شهدای قهرمان لشکر 25 کربلا. مازندران سرزمین پهلوانان و قهرمانان ورزشی هم هست که برای ایران افتخار آفرینی می کنند. البته در لشکر 25 کربلا از استان‌های دیگر هم مجاهدت کرده‌اند و شهید شده‌اند.

رضایی ادامه داد: بحثم را از حادثه‌ی شهرستان هزار سنکرآمل شروع می‌کنم. اوایل انقلاب بود. در جنگل‌های آمل، گروه‌های کمونیستی جمع شده بودند و جمعیت قابل توجهی از نیروهای خود را در این‌جا آموزش داده بودند و تصمیم داشتند به شهر آمل حمله کنند. می‌خواستند شهر را بگیرند و اعلام حکومت کنند و از شوروی از راه دریای خزر کمک بگیرند. می‌خواستند با کشتی اسلحه و مهمات بگیرند. حمله هم کردند و نود درصد شهر را گرفتند. از کل شهر فقط سپاه و فرمانداری ماند. همین شهر امنی که امروز می‌بینید را گرفتند و مردم را غافلگیر کردند و ناامنی شده بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تا این که نیروهای سپاه و بسیج با مردم ارتباط گرفتند و با کمک مردم تمام شهر تبدیل به جبهه جنگ شد و شهر هزار سنگر نام گرفت. از شهرهای دیگر مازندران هم کمک رسید، شهر را آزاد کردیم. حمله کمونیست‌ها شکست خورد و عقب‌نشینی کردند. بالای این روستا، یک پایگاه بسیج ساختیم تا مانع فرار کمونیست‌ها بشویم. مقصودم این است که اینجایی که ایستادیم حوادثی رخ داد که ممکن بود انقلاب شکست بخورد و با کمک خدا و یاری مردم، انقلاب تداوم یافت. این انقلاب حوادث بسیاری را پشت سر خود گذاشت. امروز و در آینده هم ما حادثه خواهیم داشت. چه در حوادث گذشته و چه در آینده یک اندیشه بر ایران حاکم است و آن اندیشه اسلام است. در حقیقت انقلاب ما یک انقلاب الهی و پیامبرگونه بوده و در امتداد انقلاب رسول خدا (ص) و امامان معصوم (ع) بوده. انقلابی که هم سیاسی است و هم ارزشی و معنوی.
وی افزود: در بعد سیاسی انقلاب اسلامی برای این ملت، اقتدار و امنیت را درست کرده و از طرف دیگر ارزش‌های اسلامی را مستقر کرده است. روحیه ارزشی در دفاع مقدس باعث می‌شد که ما هیچ کجای جنگ به اسیرکشی روی نیاوریم و این امر را همیشه منفی می‌دانستیم. همان رییس اتحادیه کمونیست‌ها را در آمل گرفتیم. دوستان سپاهی و روحانی در زندان آمل با او بحث عقیدتی می‌کردند و بالاخره روزی آمد به آیت الله سیفی گفت من از همه گذشته‌ام توبه می‌کنم و می‌خواهم در زندان اذان بگویم. رفت و اذان گفت. اذان بلندی که او در زندان آمل گفت، آنچنان بود که زندانیان دیگر که او را می‌شناختند را به گریه انداخت.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهید محمد بروجردی که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌خواندند، در ماجرای ناامنی‌های کردستان، شب‌ها در زندان‌ها با اسرایی که قاتلین نیروهای انقلاب بودند، بحث می‌کرد. این شهید بزرگوار می‌رفت و با سران دموکرات در زندان بحث عقیدتی می‌کرد. آزادگان ما در زندان‌های صدام با زندان‌بان خود به گونه‌ای برخورد می‌کردند که آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دادند. از جوانان می‌خواهم که خاطرات آزادگان سرافراز را بخوانید. اسرای ما زیر شکنجه نام خدا و ائمه از زبان‌شان نمی‌افتاد. زندان‌بان‌های عراقی را پشیمان می‌کردند.

رضایی با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما، انقلابی است سیاسی و انسانی. این انقلابی الهی است و متفاوت است با همه انقلاب‌ها. ماهیتش متفاوت بود. رفتار رهبرانش و دولتمردان هم الهی بوده است. این انقلاب با این ویژگی‌ها در دنیای امروز پیاده شده است. این که کشور ما در چنین شرایطی با پرچم اسلام، حرف انبیا را می‌زند و جهان را مخاطب قرار می‌دهد، مساله ساده‌ای نیست. انقلاب اسلامی ایران حادثه ساده‌ای نیست. به شما خبر می‌دهم که در آینده نیز حوادثی شکل خواهد گرفت و نصرت‌های الهی جدیدی عیان خواهد شد.
او هم‌چنین بیان کرد: این آل‌سعود که در واقع آل‌سقوط است، در ماه قبل، سه هزار منافق را با صرف میلیون‌ها دلار در پاریس جمع کرده‌اند و یکی از همین سران آل سقوط در آن سخنرانی کردند. اخیرا جملاتی از آیت الله منتظری را با فریب فرزندش پخش کردند که امام خمینی دستور داده تعدادی زندانی را بکشند و البته یک تعداد از آدم‌های سیاسی بریده و ضعیف هم راه افتاده‌اند که ما هم با آن اعدام‌ها مخالف بودیم. شما با چه مخالف بودید؟؟ اولا اعداد ذکر شده درست نیست. ثانیا این‌ها در زندان‌ها با منافقینی که از مسیر کرمانشاه به ایران حمله کرده بودند و نقشه حمله به تهران را داشتند، متحد بودند. این‌ها در خود زندان دست به توطئه زدند و با نیروهایی که قرار بود از عراق وارد می‌شوند و کرمانشاه را می‌گیرند هماهنگ بودند. می‌خواستند به جماران حمله کنند.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی از منافقین و سایر گروه‌ها تعداد زیادی را عفو کرده است افزود: از منافقین و گروه‌های دیگر قریب 20 هزار نفر هستند که توبه کرده و آزاد شدند. چه وابسته و چه عضو. چرا حرفی از این آزاد شده‌ها نمی‌زنید؟ این منافقین با پاسدارها، اعضای کمیته و مردم چطور برخورد می‌کردند؟ رفتار منافقین شبیه داعشی‌هاست که خلبانی را در قفس می‌سوزانند و فیلم می‌گیرند.
رضایی در ادامه بیان کرد: افتخار ملت ایران این است که با کسانی می‌جنگد که دژخیم‌ترین انسان‌ها هستند و البته ما مقاومت خواهیم کرد در برابر صهیونیسم و آمریکا تا ارزش‌های اسلامی و انسانی پیاده شوند. آن‌ها به یمن، عراق، افغانستان و اخیرا بدون اجازه به خاک سوریه و کشورهای دیگر حمله می‌کنند و بدانند که در این نبرد شکست خواهند خورد. دشمنان انقلاب الهی ما، ماهیت‌شان روشن است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اوضاع در جهان اسلام گفت: تقریبا چهار سال است که جریان جدیدی با جلوداری آل‌سعود و صحنه‌گردانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به راه افتاده و تفرقه و تقابل ملل اسلامی را دنبال می‌کند. آل سعود قبلا غیر آشکار و با سیاست رفتار می‌کرد و در مقابل ایران صدام را جلو انداخته بودند و خودشان را پشت سر صدام مخفی کرده بودند؛ اما گروه حاکمان جدید به خودش مغرور شده و علنا موضع خصمانه می‌گیرد و دست به رفتارهای تحریک‌آمیز می‌زند. صهیونیست‌ها و آمریکا قصد دارند جنگ‌های نیابتی راه بیندازند چون می‌خواهند خودشان سرباز از دست ندهند. می‌خواهند هزینه را مسلمانان بپردازند.
او ادامه داد: توطئه دیگر این است که جنگ اسلام با اسلام راه بیندازند و اسراییل فراموش شود. ارتش‌های اسلامی نظیر ارتش لیبی، مصر، عراق و تا اندازه‌ای سوریه و یمن و ترکیه را تضعیف کرده‌اند. امروز تنها نیروی مسلح که با مردم است و اقتدار دارد، ارتش و سپاه ایران است. می‌خواهند جبهه جنگ اسلام با اسلام را تشکیل بدهند. سعودی‌ها پیشانی این توطئه هستند. می‌گویند بعد از یمن به سمت خلیج فارس بیاییم.

رضایی خاطرنشان کرد: دست‌های پشت صحنه می‌خواهند با دلارهای نفتی و ارتش آل سعود ماجراجویی جدیدی شروع کنند. دنبال جنگ اسلام با اسلام بودند و می‌خواهند این نقشه شوم را ادامه بدهند. اما از گذشته چه به دست آورده‌اند که می خواهند جلو بروند؟ مساله و مشکل غرب تابلو و پرچم آزادیخواهی و استقلال و اسلام‌خواهی است که توسط ایران برافراشته شده است. می‌خواهند این صدا را نابود کنند. اما چه نعمتی بیش از این که خدا جوانان ما را انتخاب کرده و می‌خواهند با نثار خون خود مقابل این شیاطین از حرم‌های الهی و انسانی دفاع کنند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ادامه تأکید کرد: ما در جبهه سیاسی و سایر جبهه‌ها مقاومت می‌کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند این مقاومت در اقتصاد مقاومتی ادامه می‌یابد. ما همان‌طور که به دهن داعش و اسراییل می‌زنیم باید در دهان فقر و گرانی و تورم بزنیم. ما باید خودروهای ملی با کیفیت تولید کنیم. باید کشاورزی و علم و فن‌آوری و اقتصاد را شکوفا کنیم. لذا از دوستان و مسوولان کشور می‌خواهیم که بگویند که می‌خواهند چه کنند؟ برای ملت ما شایسته نیست این حجم بیکاری جوانان. جوانان ما می‌توانند کشور را در اقتصاد پیش ببرند. از تراکتور و اتومبیل‌سازی گرفته و ساخت هواپیما و سایر نیازمندی‌های اقتصادی می‌توانند پیشرفت کنند. جوانانی که هسته را می‌شکافند؛ جوانانی که موشک می‌سازند، می‌توانند مشکل کشاورزی و صنعت ایران را حل کنند.
این استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: رهبر انقلاب مقاومت اقتصادی در خیابان‌های تهران تا مقاومت سیاسی در دمشق و صنعا و بغداد را از ما می‌خواهند. امیدوارم این پیام را به جان و دل بخریم و در صحنه‌های مختلف این مقاومت را ادامه بدهیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت الاسلام صمدی آملی، سردار قربانی و جمعی از فرماندهان دفاع مقدس حضور داشتند و در ادامه مراسم گردان امام حسین (ع) از شهر آمل که با عنوان گردان مالک و نیز گردان صاعقه ذوالفقار و گردان مدافعین با حضور مدافعین حرم با نوای حماسه‌آفرین حاج صادق آهنگران به اجرای رزمایش شبیه‌سازی شده از نبرد با داعش و نیروهای انتحاری پرداختند. در این رزمایش، سرلشکر پاسدار محسن رضایی و سردار مرتضی قربانی، از مقر فرماندهی، هدایت مرحله به مرحله مانور رزمی را بر عهده داشتند.

۱۳۹۵/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...