نسخه چاپی

شایسته سالاری سرلوحه سازمان ملی استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد سرلوحه این سازمان را در قامت واژه شایسته سالاری تعریف كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نیره پیروزبخت در برنامه متن و حاشیه سومین شبکه سیما ادامه داد: فعالیت های نظارتی سازمان ملی استاندارد در دو حوزه ملی و بین المللی با رویکرد تفکیک وظایف در برخی حوزه ها از مزرعه تا غذا صورت می پذیرد.

پیروزبخت با اشاره به فراوردهای نفتی و نظارت سازمان استاندارد بخصوص بر روی محصول بنزین گفت: وزارت نفت مسئول رسیدگی بر انجام تمام فرایند است اما نمی تواند نظارت درست و دقیقی را بر روی کیفیت بنزین انجام دهد زیرا در جایگاه تولید کننده قرار دارد.

او ادامه داد در چنین مواردی سازمان ملی استاندارد به منظور جلوگیری از موازی کاری، نظارت های کیفی ومطلوبی را اعمال می کند.

پیروزبخت با اشاره به شبهات احتمالی مبنی بر موازی میان فعالیت های این سازمان و سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو برای مباحثی که تولید غذای سالم نامیده می شود فعالیت های ارزشمندی بر اساس استاندارد و ضوابط فنی خودش انجام می دهد که گاهی موازی کاری با سازمان استاندارد تلقی می شود.

او تکمیل کرد: به منظور جلوگیری از این موازی کاری، سازمان ملی استاندارد اقدام به تهیه توافقنامه ای کرده است مبنی بر اینکه تمام آنچه در قالب استاندارد و ضوابط فنی انجام می شود بعد از این زیر نظر سازمان استاندارد قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن بیان مزیت حضور این سازمان در لیست نظام تأیید صلاحیت جهانی گفت: آنچه که ما تایید می کنیم در سراسر دنیا مورد قبول است.

پیروزبخت تصریح کرد: در قوانین سازمان استاندارد جهانی تبصره وجود دارد مبنی براینکه هر 5 سال یکبار تمام استانداردها باید به روز شود و این امر سبب می شود تا نظارت های ما بر عملکرده تولید کنندگان دقیق و بر اساس نظام تایید صلاحیت جهانی باشد.

او افزود: قوانین و ضوابط استاندارد ما براساس سازمان بهداشت جهانی و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( WHOو FAO) اس

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به وضع استاندارد مصالح ساختمانی تولید داخل گفت: نگرانی برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی حاکی از نامرغوب بودن مصالح ساختمانی است اما باید بدانند که از نظر کیفیت، تمام محصولات ساختمانی از استاندارد لازم برخوردارند و مشکل زمانی پیش می آید که این محصولات در زمان و جای نامناسبی انتخاب و به کارگیری شود.

پیروز بخت درباره برخی فشارها برای دخالت نکردن سازمان ملی استاندارد در رسیدگی به کیفیت محصولات وارداتی، به تیر آهن های غیر استاندارد روسی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ما غیر استاندارد بودن این آهن ها را اعلام کرده ایم عده ای خواستند که در این موضوع دخالت نکنیم .

۱۳۹۵/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...