نسخه چاپی

عرضه 10هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت

نوبخت در نشست با فعالان اقتصادی خراسان شمالی گفت: دولت برای پرداخت مطالبات پیمانكاران و كشاورزان، 10هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت عرضه خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون رئیس جمهور، عصر امروز در نشست با برگزیدگان و فعالان اقتصادی استانعرضه 10هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت خراسان شمالی، از عرضه 10هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید اوراق مشارکت خبر داد و گفت: با این اوراق، مطالبات پیمانکاران بخش های مختلف دولتی و کشاورزان پرداخت خواهد شد.

نوبخت در خصوص تسهیلات پرداختی برای فعال کردن واحدهای نیمه فعال و راکد کشور گفت: در مرحله اول با اعطای 16هزار میلیارد تومان تسهیلات، تا پایان امسال هفت هزار و 500واحد تولید کوچک و متوسط را فعال خواهیم کرد.

وی افزود: در استان خراسان شمالی هم 327 واحد نیازمند دریافت این تسهیلات شناسایی شد که در مجموع 422میلیارد تومان وام خواهند گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تاکنون هم این واحدها 3هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است، گفت: این تسهیلات، تا دو ماه آینده به این استان پرداخت خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اهمیت استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در توسعه کشور گفت: پس از برجام، شش سرمایه گذار خارجی در بخش غیردولتی 5میلیارد و 200میلیون دلار سرمایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه سهم نفت در بودجه سال 95، مبلغ 69هزار میلیارد تومان است، گفت: منابع نفتی و مالیات، دو منبع اصلی درآمد دولت است به طوری که اگر درآمدهای نفتی کاهش یابد، اقتصاد کشور دچار رکود خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با افزایش تولید نفت در 4ماه گذشته، 2میلیون و 568هزار بشکه نفت و میعانات گازی به خارج از کشور صادر شد.

در این نشست، چند فعال اقتصادی استان خراسان شمالی به طرح مشکلات حوزه فعالیت خود از جمله نقدینگی و سرمایه در گردش پرداختند.

۱۳۹۵/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...