نسخه چاپی

برگزاری بزرگداشت پوران درخشنده

عکس خبري -برگزاري بزرگداشت پوران درخشنده

پوران درخشنده كارگردان و تهیه‌كننده سینمای ایران، بعد از دریافت جایزه یك عمر فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی در عرصه سینما، در نخستین دوره جشنواره فیلم‌ سلامت گفت: ما باید در حوزه سلامت كار فرهنگی انجام بدهیم و هم اكنون جامعه ما نیازمند ساخت فیلم‌هایی درباره سلامت روان است.

به گزارش نما به نقل از برنا، پوران درخشنده بعد از دریافت جایزه یک عمر فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی در عرصه سینما و ساخت فیلم‌هایی در حوزه سلامت، از دستان حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامییه نخستین دوره جشنواره فیلم‌ سلامت گفت: خیلی خوشحالم که الان اینجا هستم و جایزه خود را از دستان وزیر بهداشت دریافت می‌کنم؛ برای اینکه مدت‌ها بود به این قضیه فکر می‌کردم که با آمدن آقای هاشمی در وزارت بهداشت، اتفاقات خوبی برای مردم از بیمه و درمان گرفته تا سلامت‌شان افتاده است. وی در زمینه سلامت، خود شخصا وارد می‌شوند و کارها به جلو می‌برند.

وی همچنین گفت: وقتی که کلید جشنواره فیلم‌ سلامت زده شد، احساس کردم که وجود آن بسیار خوب و به‌جاست؛ چرا که ما باید در حوزه سلامت کار فرهنگی انجام بدهیم. جشنواره فیلم سلامت، جشنواره بسیار مهمی است؛ چون با تک تک ما سر و کار دارد و از این بابت مهم است چون با سلامت جسم و روان همه سر و کار دارد و باعث خوشحالی‌ام شد که این جشنواره، آغاز به کار کرده است.

این کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران در ادامه افزود: وقتی صحبت‌های داروغه‌زاده دبیر جشنواره را برای حمایت از فیلم‌های حوزه سلامت شنیدم، خوشحال شدم؛ چون واقعیت آن این است که وقتی جشنواره آغاز به کار می‌کند بعد از آن، فکر می‌کنیم که باید فیلم ساخته شود؛ زیرا تا زمانی‌که فیلم ساخته نشود ما راه به جایی نخواهیم برد. به‌خصوص هم اکنون که جامعه ما نیازمند ساخت فیلم‌هایی درباره سلامت روان است و این خیلی مهم است.

کارگردان فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: چرا که بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به آگاهی‌هایی برمی‌گردد که می‌بایستی به خانواده‌ها و جامعه داده می‌شد تا درگیر مشکلات عدیده‌ای نباشیم که هم اکنون در جامعه ما وجود دارد. مشکلاتی که انشاءالله در مورد هر کدام از آنها فیلمی ساخته بشود و بعد از آن، ما فیلمسازها دستمان باز باشد تا بتوانیم ریشه‌یابی کنیم و اگر تابوهایی هست ما بتوانیم به آنها نزدیک شویم و به صورت درست، از ریشه دردها سخن بگوییم.

پوران درخشنده در پایان سخنانش اظهار داشت: من امیدوارم که این اتفاق بیافتد و مطمئن هستم مسوولین وزارت بهداشت دغدغه سلامتی مردم و فرهنگسازی برای ارتقای سلامت جامعه را دارند و امیدوارم که ما بتوانیم بودجه‌ای را که صرف درمان در کشور می‌کنیم که چندین برابر است؛ لازم است در راه آموزش و پیشگیری هزینه شود.

همچنین در ادامه مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره فیلم سلامت که شب گذشته 6 شهریور ماه جاری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد؛ در بخش رقابتی فیلم‌های بلند سینمایی این جشنواره، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به جهت بررسی دردمندانه علل و عوامل موضوع بااهمیت و حساس خشونت جنسی و روش‌های پیشگیری و مقابله با آن، به پوران درخشنده برای کارگردانی فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» اهدا شد و این کارگردان سینمای ایران، بعد از دریافت این جایزه، آن را به مردم و حاضران در سالن تقدیم کرد.

۱۳۹۵/۶/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...