نسخه چاپی

ارائه 290 فقره تسهیلات به دختران دم بخت

مدیر كل كمیته امداد استان تهران گفت: برای نوعروسان پشت نوبت ازدواج 290 فقره تسهیلات در نظر گرفته شده كه 110مورد جهیزیه برای دختران تقدیم شده است، همچنین 60 مورد هدیه ازدواج برای دختران با مبلغ 4میلیون تومان و برای پسران با مبلغ 2میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری که امروز (یکشنبه) برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دولت، اظهار داشت: 110 مورد خرید واحدهای مسکونی برای خانواده های تهرانی تحت پوشش این نهاد و 90فقره بازسازی مسکن در هفته دولت از اقدامات کمیته امداد استان تهران است.
وی افزود: برای نوعروسان پشت نوبت ازدواج 290 فقره تسهیلات در نظر گرفته شده که 110مورد جهیزیه برای دختران تقدیم شده است، همچنین 60 مورد هدیه ازدواج برای دختران با مبلغ 4میلیون تومان و برای پسران با مبلغ 2میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد:‌ افتتاح 120پروژه اشتغال‌زایی در جهت خوداشتغالی مددجویان در زمینه‌های دامپروری وخدمات شهری ارائه شده که مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ولیئی گفت:‌ قرار است کمک هزینه ازدواج برای دختران تحت پوشش با همکاری و هم‌افزایی خیریه‌ها تا سقف 6میلیون تومان افزایش یابد و کالاهای ایرانی در اختیار دختران دم بخت قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات این نهاد در دهه کرامت اظهار داشت:‌ در این دهه جشن تکلیف برای 550نفر از دختران با همکاری خیریه‌ها برگزار شد، همچنین 300نفر از مددجویان به مشهد، 2هزار نفر به جمکران اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید قربان، کمیته امداد هر سال با همکاری دامپزشکی تهران پایگاه‌هایی را به این مناسبت برای ارائه گوشت قربانی به نیازمندان و ایتام تعبیه می‌کنند، امسال نیز 5مرکز در شمیرانات، جنوب شرق تهران، جنوب غرب تهران، شهرری و کهریزک به عنوان مراکز ارائه گوشت قربانی مردم در نظر گرفته شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: ‌781 میلیون تومان در روز عید قربان سال گذشته به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان ارائه شد و امسال نیز امیدواریم مبلغ جمع‌آوری شده در روز عید به حدود یک میلیارد تومان برسد و 14درصد افزایش یابد.
ولیئی با اشاره به اینکه 25سال از عمر برگزاری جشن عاطفه‌ها می‌گذرد، گفت:‌ بخشی از نیازمندان توانایی تهیه وسایل مدرسه مانند کیف،‌ کفش و لباس را برای فرزندان دانش‌آموز خود ندارند و کمیته امداد با برگزاری جشن عاطفه‌ها برخی از این اقلام و کالاها را به صورت نقدی و غیرنقدی در اختیار آنها قرار می‌دهد که سال گذشته 604میلیون تومان به صورت نقدی و 421 میلیون تومان به صورت کالا در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد.
*15هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند
مدیر کل کمیته امداد در ادامه گفت: متاسفانه‌213نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران به دلایل مختلف ترک تحصیل کرده‌ بودند که با تلاش این نهاد 77نفر از آنها برگشت مجدد به تحصیل، 40نفر به حوزه اشتغال و برای ایجاد فرصت شغلی ارجاء داده شدند که 77 نفر از آنها عدم علاقه به تحصیل و 35نفر به دلیل ازدواج، ترک تحصیل داشتند.
وی در ادامه گفت: 6هزار و 592 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی،4هزار و 350 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و 4 هزار و 225 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و پیش دانشگاهی و 3هزار و 700 دانشجو شامل 796 نفر در مقطع کاردانی، هزار و 984 دانشجو در مقطع کارشناسی و 795 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 112 نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

*برگزاری 2مرحله ای جشن عاطفه ها در سال 95

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه جشنواره عاطفه‌ها امسال در 2 قسمت و در 25 شهریور ماه و یازدهم مهر ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 11 میلیارد تومان در کل کشور از دانش‌آموزان هر مدرسه به دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه اقلامی مانند کتاب، لباس و لوازم التحریر کمک کردند.

وی، تصریح کرد: برای برگزاری جشنواره عاطفه‌ها در تهران 3پایگاه برای استقرار شبکه‌های مختلف سیما تعبیه کرده‌ایم و همچنین پایگاه‌هایی در امامزاده صالح، میدان شهر ری و پارک دانشجو یا باغ موزه دفاع مقدس با همکاری شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: از 57 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد 9 هزار و 500 نفر بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند که حق بیمه آنها صد درصد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: در راستای تأمین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد به دلیل اینکه سرپرست بیشتر خانواده‌های تحت پوشش زنان هستند کمک هزینه‌های نقدی به حساب آنها واریز می‌شود و این نهاد تنها بخشی از کمک هزینه تحصیلی دانشجویان را نیز پرداخت می‌کند که بنا بر رشته‌های مختلف این کمک هزینه‌ها متفاوت است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: برای برگزاری جشنواره عاطفه‌ها از ظرفیت مساجد، بسیج و سپاه استفاده کرده‌ایم که در استان تهران هزار و 500 مدرسه و 400 مسجد در نظر گرفته شده است.

ولیئی گفت: خیران و علاقه مندان برای پرداخت کمکهای خود می‌توانند از طریق شماره حساب قرض‌الحسنه مهر ایران شعبه نیروی هوایی به شماره 3005111511 و یا شماره تلفن 7355 و از طریق سامانه پیامکی همراه اول و ایرانسل با شماره‌گیری ستاره 8877 ستاره 021 مربع اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین7هزار و 900 نفر از خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد تهران فاقد مسکن هستند که اولویت با خانوار‌هایی است که تعداد عائله آنها زیاد است که کمیته امداد استان تهران مبلغ 20 میلیون تومان وام بلاعوض به آنها اعطا می‌کند و مابقی مبالغ مورد نیاز آنها از طریق ارائه تحصیلات خواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: برخی از املاک مصادره‌ای در اختیار این نهاد و با هدف تأمین هزینه مورد نیاز نیازمندان و محرومان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین هر گونه تغییر کاربری، ساخت و ساز و فروش این املاک با اجازه شهرداری، صرف امور نیازمندان می‌شود.

*هفت هزار صندوق صدقات ایمن سازی شدند

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه تصریح کرد: 670 هزار صندوق صدقات در کل استان تهران وجود دارد که از این تعداد 43 هزار صندوق در میادین و خیابان اصلی قرار دارند که 15 درصد آنها توسط معتادان در معرض آسیب هستند و با دستگاه قضایی مسئله برخورد قانونی با سارقان صندوق صدقات را مطرح و همچنین تفاهم نامه‌ای با نیروی انتظامی امضا کرده ایم.

وی افزود: قرار است 20 هزار صندوق صدقات ایمن سازی شوند که تاکنون هفت هزار مورد آن انجام شده است و تولید صندوق‌های جدید در اماکن تجاری و مسکونی در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل کمیته امداد در پایان مطرح کرد:‌ مردم تهران روزانه 80ریال صدقه پرداخت می‌کنند و صدقات جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد سهم بندی می‌شود که 13درصد از کل وجوهات صندوق صدقات صرف نیازمندان و 12درصد صرف حوزه فرهنگی و مابقی مبالغ نیز صرف امور ضروری و نیازمندی مددجویان کمیته امداد می‌شود.

۱۳۹۵/۶/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...