نسخه چاپی

شروط انصارالله برای ازسرگیری مذاكرات صلح

شورای عالی سیاسی یمن كه انصارالله آن را اداره می‌كند، اعلام كرد آماده ازسرگیری مذاكرات صلح با دولت یمن به شرط توقف حملات ائتلاف سعودی و شكستن محاصره مناطق تحت كنترل خود است.

به گزارش نما به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مذاکرات صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل اوایل ماه جاری میلادی شکست خورد و نتوانست به جنگ ۱۸ ماهه یمن پایان دهد.

شورای عالی سیاسی یمن در جلسه روز یکشنبه خود به بررسی تدابیر لازم برای تشکیل دولت در آینده نزدیک پرداخت و تصریح کرد، از هر طرحی که در راستای صلح مورد نظر باشد، استقبال می‌کند.

این جلسه به ریاست صالح الصماد، رئیس شورا و با حضور قاسم لبوزه، معاون او برگزار و در آن اوضاع سیاسی، نظامی، تجاوزات ائتلاف سعودی و تحولات منطقه بررسی شد.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست هفتگی خود در کاخ ریاست جمهوری در صنعا تصریح کرد، آماده از سرگیری مذاکرات است مشروط بر اینکه جنگ متوقف و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن برداشته شود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در جده تاکید کرد که درگیری در یمن طولانی شده و باید تمام شود.

او گفت، انصارالله باید دست از حملات بردارند، از صنعا عقب‌نشینی کنند و به دولت متحد ملی با مخالفانشان بپیوندند.

دولت مستعفی یمن نیز موافقت اولیه خود را با طرح آمریکا اعلام کرده و اصرار دارد که انصارالله خواسته‌های آنها را قبل از تشکیل دولت جدید بپذیرند.

جنگ یمن بیش از ۶۵۰۰ کشته برجای گذاشته و حدود سه میلیون تن را آواره کرده است.

در این راستا در جدیدترین جنایت ائتلاف سعودی در یمن و در حملات به مجتمع مسکونی در استان الحدیده در غرب یمن حدود 30 تن کشته و زخمی شدند گه گفته می‌شود این آمار اولیه است.

خبرنگار المسیره در این باره افزود: این حمله محل اقامت کارگران کارخانه قند و شکر در منطقه راس عیسی در حدیده را هدف قرار داد.

۱۳۹۵/۶/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...