نسخه چاپی

لاله افتخاری در گفتگو با نما:

ازدواج جوانان هیچ گاه دغدغه مسئولین نبوده است

عکس خبري -ازدواج جوانان هيچ گاه دغدغه مسئولين نبوده است

متاسفانه در این 11 سال هیچكدام از دولت ها قدمی در این راه برنداشتند و جای گلایه ما از مجلس و دولت همیشه پررنگ بوده است. هر گاه دولتی روی كار می آمد چه قبل از رای اعتماد چه بعد از رای اعتماد ما همیشه این خواسته خود را تكرار می كردیم و از آنها قول عمل می گرفتیم كه این قانون را به مرحله عمل برسانند هر سری هم قول ها دریافت می كردیم ولی هیچكدام عمل به وعده های خود نكردند

11 ميليون جوان مجرد محصول 11 سال خاك خوردن قانون تسهيل ازدواج جوانان...قرار گرفتن در هفته ازدواج فرصتي براي بازخواني قانوني است كه 11 سال است خاك مي‌خورد و نتيجه اين خاك خوردن را در وضعيت ازدواج و طلاق و آمار مجردهاي جامعه مي‌توان مشاهده كرد. . در این رابطه با خانم لاله افتخاری, عضو سابق کمیسیون فرهنگی به صحبت نسشتیم که در ادامه می خوانید:


 خانم افتخاری چرا تا به امروز و بعد از گذشت 11 سال از این قانون هنوز شرایطی فراهم نشده است که جوانان بتوانند به راحتی ازدواج کنند؟

دولت ها متاسفانه نسبت به این مسئله دغدغه لازم را نشان نداده اند در حالیکه قانون لازم الاجراست. متاسفانه در این 11 سال هیچکدام از دولت ها قدمی در این راه برنداشتند و جای گلایه ما از مجلس و دولت همیشه پررنگ بوده است. هر گاه دولتی روی کار می آمد چه قبل از رای اعتماد چه بعد از رای اعتماد ما همیشه این خواسته خود را تکرار می کردیم و از آنها قول عمل می گرفتیم که این قانون را به مرحله عمل برسانند هر سری هم قول ها دریافت می کردیم ولی هیچکدام عمل به وعده های خود نکردند و کارهایی را که در این زمینه باید انجام می دادند را پشت گوش انداختند.


 مشکلات و اجرایی نشدن این قانون به خاطر مسائل مالی بوده یا خیر؟
 خیر اصل ماجرا این نیست ولی همیشه مسائل مالی را به این طرف سوق می دهند


آقای ناصر صبحی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان، گفته اند: علاوه بر بیمه ایران، با سایر بیمه‌ها وارد تعامل شده‌ایم تا تسهیلاتی برای ازدواج جوانان فراهم کنیم، علاوه بر اینها قصد داریم جوانان را تحت پوشش بیمه ازدواج قرار دهیم تا خدمات مشاوره ازدواج و سایر مسائلی که به ازدواج مربوط می شود تحت پوشش بیمه قرار بگیرد." به نظر شما آیا این صحبت ها صحت دارد ؟
 من ایشان را نمی شناسم و این طرح در مجلس مطرح نشده است ولی این را می دانم که در قدم اول باید به قوانین موجود عمل شود بعد قانون های جدید وضع شود. در حال حاضر ما تنها از دولت در این رابطه یک خواسته داریم آن هم اجرای قوانین قبل است فعلا اجرای این قانون واجب است تا اگر در آینده مشکلی در روند این قانون دیده شد در راستای همین قانون رسیدگی های لازم انجام شود.
به نظر بنده اگر دولت به فکر ازدواج است همین کار را درست انجام دهد. از شاخه ایی به شاخه دیگر پریدن فقط زمان و سرمایه را تلف می کند، پیشنهاد و طرح این آقا بد نیست بسیار هم ممکن است مثمر ثمر و خوب باشد اما در جایگاهی که کامل به این قوانین ازدواج عمل شود، نه اکنون که هیچ قدمی هم در این راه برداشته نشده است.


 آیا تمام مشکلات ازدواج جوانان کشور از اجرا نشدن قانون سرچشمه می گیرد؟
 بخشی از این مشکلات ازدواج همین اجرا نشدن قوانین است اما بخش دیگر ریشه های فرهنگی است، باید دید مردم ازدواج را چطور می بینند؟ که از آن در این روزگار دوری مي كنند باید نگاه و رفتار مردم را در ابن مورد بررسی کرد و ریشه های فرهنگ ازدواج رادر دید عموم مردم قوی کرد. عده ای هدف اصلی زندگیشان ازدواج است اما شرایط مناسب برای آنها فراهم نمی شود و این از کوتاهی دولت سرچشمه می گیرد که باید هر چه سریع تر بررسی شود .

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...