نسخه چاپی

تاثیر كاهش نرخ‌سود در بازار مسكن

مدیر امور طرح و برنامه بانك مسكن گفت: كاهش نرخ سود به طور یقین باعث جذابیت اخذ تسهیلات مسكن می‌شود و شكی در آن نیست، كمااینكه زمانی این سود تسهیلات از 13 درصد به 11 درصد كاهش پیدا كرد، حجم واریز صندوق دو برابر شد. قطعا با كاهش به 9.5 درصد نیز این جذابیت افزایش خواهد یافت.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، نرخ سود تسهیلات مسکن‌اولی‌ها تک رقمی شد. صبح امروز رئیس جمهور در حالی از تک رقمی نرخ سود تسهیلات مسکن خبر داد که پیش از این وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن از 11 درصد به 9 درصد را مطرح کرده بود. اما با تصویب کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه اولی‌ها آیا می توان انتظار داشت زمینه های تحرک در این بازار ایجاد شود و طبق پیش‌بینی ها در نیمه دوم سال منتظر رونق این بازار باشیم.



در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که با کاهش نرخ سود اینگونه تسهیلات شاهد افزایش متقاضیان این وام‌ها و به دنبال آن افزایش بیشتر معاملات مسکن خواهیم بود و همین موضوع می‌تواند رونقی بیشتر را در بازار مسکن پدید آورد.



در این رابطه مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن به اقتصادنیوز گفت: کاهش نرخ سود به طور یقین باعث جذابیت اخذ تسهیلات مسکن می‌شود و شکی در آن نیست، کمااینکه زمانی این سود تسهیلات از 13 درصد به 11 درصد کاهش پیدا کرد، حجم واریز صندوق دو برابر شد. قطعا با کاهش به 9.5 درصد نیز این جذابیت افزایش خواهد یافت.



محمدحسن مرادی در مورد نتایج کاهش سود تسهیلات از 14 به 13 درصد و بعد از آن از 13 به 11 درصد بیان کرد: روند افتتاح حساب صندوق نشانگر افزایش تعداد حساب‌های افتتاحی روزانه نسبت به گذشته است به نحوی که متوسط حساب‌های افتتاحی در روز در سال 1394 بالغ بر 169 فقره حساب بوده که این تعداد در سه ماهه نخست سال جاری به 203 فقره حساب و از ابتدای تیرماه نیز به 359 فقره حساب رسید.



مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن افزود: این موضوع نشان می‌دهد حساب‌های افتتاحی در سه ماهه نخست سال جاری 20 درصد و از ابتدای تیرماه 112 درصد نسبت به حساب‌های افتتاحی سال 1394 رشد داشته است که عمده دلیل آن نیز اتخاذ سیاست‌های تسهیل‌گر در این خصوص (به خصوص کاهش نرخ سود به 11 درصد) است.

۱۳۹۵/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...