نسخه چاپی

خشم شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه از اخراج ۲ زن محجبه از رستوران

در پی اخراج دو زن محجبه از یك رستوران به دلیل داشتن پوشش اسلامی، شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه ضمن ابراز خشم از این اقدام تبعیض‌آمیز و محكومیت آن، از برگزاری تجمع اعتراضی مقابل این رستوران و عذرخواهی چندباره صاحب رستوران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، انتشار فیلمی کوتاه از برخورد تبعیض آمیز صاحب یک رستوران در فرانسه با دو مشتری زن محجبه، خشم مسلمانان این کشور و شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه را برانگیخت.



به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، ماجرا از آنجا آغاز شد که صاحب رستورانی در منطقه ترامبله-آن-فرانس واقع در ناحیه سن سنت دنی روز شنبه گذشته از ارائه خدمات به دو زن محجبه فرانسوی که برای صرف شام به رستوران وی رفته بودند خودداری کرد و با بیان اینکه تمام مسلما‌ن‌ها تروریست هستند، آنها را از رستوران اخراج کرد.



در فیلم ویدئویی که یکی از این دو زن محجبه از این حادثه و گفت‌وگویی میان آنها و صاحب رستوران گرفته، یکی از این دو زن می‌گوید که ما از نژادپرستان هیچ خدماتی نمی‌خواهیم و صاحب رستوران نیز در واکنش به این سخن وی می‌گوید: «نژادپرستان مردم را نمی‌کشند. تروریست‌ها مسلمان هستند و تمام مسلمانان تروریست هستند.»



در پی این اقدام «لورنس روسینول» وزیر حقوق زنان فرانسه اعلام کرد که دستور تحقیق در این مورد را صادر کرده و دادگاه شهر «بوبینی» (Bobigny) هم اعلام کرده که روز یکشنبه تحقیقات درباره تبعیض با انگیزه نژادپرستانه در خصوص این پرونده را آغاز کرده است.



«انور کبیبش» رئیس شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر از این اقدام تبعیض‌آمیز ابراز خشم کرده است.



این در حالی است که درخواست‌های بسیاری مبنی بر محکومیت این اقدام صاحب رستوران و برگزاری تجمع اعتراضی مقابل رستوران وی طی روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بنابر اعلام یکی از مسئولان شورای فرهنگی مسلمانان فرانسه طی بعدازظهر روز یکشنبه حدود 20 نفر به نشانه اعتراض به این اقدام صاحب رستوران مقابل آن حاضر شدند و صاحب رستوران چندین مرتبه از آنها عذرخواهی کرده و دلیل رفتار خود را کشته شدن یکی از دوستانش در حمله تروریستی کنسرت «باتکلان» عنوان نموده است.

۱۳۹۵/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...