نسخه چاپی

نامه اعتراض‌آمیز سوریه به سازمان ملل

وزارت خارجۀ سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر‎كل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ادامه حملات تركیه به شمال خاك خود را محكوم كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به نقل از پرس تی وی، وزارت خارجۀ سوریه روز دوشنبه در این نامه‌ها، اعلام کرده است که نقض حاکمیت سوریه و انجام عملیات نظامی ترکیه در خاک این کشور، «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» به شمار می‌رود.

در این نامه‎ها، دمشق همچنین کشتار مردم روستاهای «جب الکوسا» و «العمارنه» در شمال سوریه توسط نیروهای ارتش ترکیه را محکوم کرده است.

وزارت خارجۀ سوریه تاکید کرد: «ادامه حمایت همه‌جانبه فرانسه، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، عربستان و قطر از اقدام ترکیه، حمایت آشکار از تروریسم در سوریه و دیگر کشورهای جهان است.»

این واکنش دولت سوریه در شرایطی صورت می‌گیرد که شبکۀ تلویزیونیِ الجزیره روز دوشنبه اعلام کرد شبه‌نظامیانِ گروه معارضِ موسوم به «ارتش آزاد سوریه» با پشتیبانی هوایی و زمینی ترکیه، 18 روستا را در جنوب و غرب شهر جرابلس، در استان حلب، از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی کردند و در حال حرکت به سمت شهر منبج هستند.

شهر جرابلس پیش از ورود شبه‌نظامیانِ سوری و تانک‌های ترکیه، در اختیار تروریست‌های داعش بود، اما شهر منبج در اختیار نیروهای کُردی قرار دارد که تحت حمایت ائتلاف موسوم به «ضد داعشِ» امریکا پیشتر داعش را از این شهر بیرون راندند.

ائتلاف نیروهای کُرد و عرب موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه شهر منبج را اواسط مرداد ماه سال جاری آزاد کردند.

منبج که از سال 2014 در اشغال تروریست‌های داعش بود، مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خواندۀ این گروه تروریستی در سوریه محسوب می‌شد.

۱۳۹۵/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...