نسخه چاپی

نجات ۶۵۰۰ مهاجر در آب‌های نزدیك لیبی

گارد ساحلی ایتالیا حدود ۶۵۰۰ مهاجر در آب‌های نزدیك لیبی نجات داده است كه یكی از بزرگترین موارد كمك‌رسانی به مهاجران در مدیترانه است.

به گزارش نما به نقل از رکنا؛ گارد ساحلی ایتالیا گفت که حدود ۴۰ ماموریت امداد و نجات به صورت همزمان در حدود ۲۰ کیلومتری شهر "صبراته" لیبی انجام شد. گزارش می شود که این مهاجران عمدتا اهل اریتره و سومالی هستند.
در تصاویر ویدئویی از صحنه نجات، مهاجران با دیدن قایق‌های نجات فریاد شادی می‌کشند و بعضی حتی به آب می‌پرند و خود را شناکنان به قایق‌های نجات می‌رسانند.
آسوشیتدپرس گزارش داده که مهاجران در کشتی‌های بیش از حد شلوغ و شکننده حرکت می‌کردند و فقط سوخت کافی برای رسیدن به کشتی‌های نجات داشتند.
کشتی‌های ایتالیایی، فرانتکس (سازمان مرزی اتحادیه اروپا) و سازمان های غیردولتی "پرواکتیوا اوپن آرمز" و پزشکان بدون مرز در این عملیات شرکت داشتند.
روز یکشنبه نیز بیش از ۱۱۰۰ مهاجر در همین ناحیه نجات داده شده بودند. بی‌ثباتی در لیبی این کشور را به یکی از کانون‌های قاچاق انسان بدل کرده است.
سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر که بسیاری از آنها از جنگ داخلی سوریه فرار می کردند، وارد اروپا شدند که به یک بحران بزرگ مهاجرت در اروپا دامن زد. کشورهای اروپایی با سرازیر شدن مهاجران برای رسیدگی به وضع آنها به تقلا افتادند و در مورد چگونگی مقابله با این بحران دچار اختلاف نظرهای شدید شدند.
به گزارش بی‌بی‌سی، اتحادیه اروپا در ماه مارس با ترکیه در مورد متوقف کردن مهاجرانی که از این کشور به یونان می روند به توافق رسید و همزمان کشورهای بالکان مرزهای خود را به روی مهاجران بستند؛ اقداماتی که باعث کاهش شمار آنها از طریق مسیر شرق مدیترانه شد.
اما مهاجرانی که از کشورهای آفریقایی مثل اریتره و سومالی و همچنین غرب آفریقا مثل نیجریه و گامبیا می‌آیند، همچنان برای عبور از طریق لیبی و رسیدن به ایتالیا تلاش می‌کنند.
به گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت در سال جاری تاکنون ۱۰۶ هزار نفر به ایتالیا رسیده‌اند در حالی که ۲۷۲۶ نفر در این مسیر جان باخته‌اند. به گفته این سازمان هم اکنون ۲۷۵ هزار مهاجر دیگر در لیبی منتظر سفر هستند.
بنابر این گزارش، در سال جاری تاکنون در مجموع ۲۸۴ هزار مهاجر به شیوه های مختلف از آفریقا، آسیا یا خاورمیانه وارد اروپا شده‌اند.

۱۳۹۵/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...