نسخه چاپی

پاسخ تند كرباسچی به باهنر

عکس خبري -پاسخ تند کرباسچي به باهنر

پس از آنكه محمدرضا باهنر در گفت و گو با «اعتماد» طی اظهاراتی شدیداللحن ، ادعا كرد «همه عالم می دانستند كرباسچی به عنوان رییس ستاد كروبی به میرحسین رای داده» ، غلامحسین كرباسچی پاسخی تند علیه وی منتشر كرد.


به گزارش نما به نقل از «انتخاب» شهردار اسبق تهران در این بیانیه چند بندی خطاب به باهنر گفته است: اگر از كسي مي‌خواهيم انتقاد كنيم لازم نيست در تنگناي قافيه به دروغ متوسل شويم و بر مبناي سخنان مجعول استنادمان را بنا كنيم. راستي شما در نقد جناب آقاي كروبي اينقدر دست‌تان خالي است؟

باهنر گفته بود: كسي كه مي‌گويد من نيم ساعت خوابيدم رايم عوض شد. كسي كه رييس ستادش را كرباسچي مي‌گذارد كه همه عالم مي‌دانستند به موسوي راي مي‌دهد جز خود كروبي، چنين فردي از نظر شما يك رجل سياسي است؟ و قابل دفاع است؟ من از شما تعجب مي‌كنم.

کرباسچی در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به این جمله باهنر که « (در انتخابات مجلس اخیر) رتبه من پنجم بود ، به رتبه 25 هلم دادند...تقلب یکی دو درصد بود» ، تصریح کرد: ادعاي تقلب در انتخابات براي همه انتخابات خلاف است يا بعضي از آنها؟ / راستي شما در نقد جناب آقاي كروبي اينقدر دست‌تان خالي است؟

به گزارش «انتخاب» ؛ متن کامل این بیانیه در پی می آید:

جناب آقاي باهنر!

در ارتباط با مصاحبه روز چهارشنبه شما با روزنامه اعتماد كه در آن نسبت دروغ و افترا به اينجانب داده بوديد موارد ذيل را يادآوري مي‌كنم:

1- اگر از كسي مي‌خواهيم انتقاد كنيم لازم نيست در تنگناي قافيه به دروغ متوسل شويم و بر مبناي سخنان مجعول استنادمان را بنا كنيم. راستي شما در نقد جناب آقاي كروبي اينقدر دست‌تان خالي است؟

2- من هر عيبي در زندگي شخصي و سياسي خويش داشته باشم در اين سال‌هاي پرفراز و نشيب زندگي خود ثابت كرده‌ام كه هميشه از نامردي و دورويي پرهيز داشته‌ام وپاي آنچه فكر مي‌كرده‌ام و معتقد بوده‌ام، ايستاده‌ام و هزينه آن را هم پرداخته‌ام.

درانتخابات هم بارها دروغ بودن اين اتهام از جانب من اعلام شده است. آيا فكر كرده‌ايد كه چرا چنين دروغ آشكاري جعل شده، در حالي كه راي من مخفي بوده است؟ اگر به همين نكته توجه مي‌كرديد از بسياري مطالب ناگفته مطلع مي‌شديد. به علاوه اين چه معنايي دارد كه يك فرد تمام‌وقت به نفع يك نامزد باشد اما سر صندوق يك راي خود را به نام ديگري بيندازد؟ اين برداشت فقط از جانب كساني منطقي و ممكن مي‌نمايد كه خود چنين كرده‌اند. البته اگر شما به فردي غير از نامزد گروه خود راي داده‌ايد اشكالي ندارد شايد در آينده نه چندان دور صريح‌تر از گذشته به اين مطلب اقرار كنيد بلكه از بار سنگين مسووليت خود كم نماييد. فراموش نكنيم كه شما خودتان گفته‌ايد راي به آقاي موسوي آن روز بر اساس وظيفه شرعي بوده است.

3- راي در انتخابات بر اساس قانون مخفي است و شما كه خود را عضو ارشد مجلس قانونگذاري مي‌دانيد قانونا حق كنجكاوي (آن هم در امر غيرممكن) و بدتر از آن نسبت دروغ دادن و به دنبال آن استدلال موهوم بر اساس آن را نداريد. اينكه گفته‌ايد همه هم مي‌دانند. من كه خود راي داده‌ام لااقل مي‌دانم كه دروغ مي‌گوييد، مگر آنكه خداي نكرده آن راي را شما تغيير داده باشيد!

راستي خود شما به چه كسي راي داده‌ايد؟ اينكه برخي همكاران و هم خط‌هاي سابق خود را درمجلس با عصبانيت تهديد به افشاگري كرده‌ايد چه دليلي دارد؟

4- خيلي روشن است درحالي كه اعتراف به ضرورت تحمل يك سال ديگر آقاي احمدي‌نژاد در همين مصاحبه مي‌كنيد چه روزهاي سختي را مي‌گذرانيد و در برابر اين شرايط داخلي وخارجي و اقتصادي و فرهنگي بر شما و ياران به اصطلاح اصولگرايتان چه مي‌گذرد كه بايد براي توجيه چنين وضعيتي به آسمان و ريسمان چنگ بزنيد؟ در حالي كه تا صد سال ديگر هم نمي‌توانيد از زير بار وضع موجود شانه خالي كنيد. دوستانه مي‌گويم كه براي اينكه پس از چند صباحي كه آن برادر بزرگوار شهيدتان را كه اين همه در اين 30 سال از خوان آبرو و بركت ايشان ارتزاق كرده‌ايد ملاقات مي‌كنيد بيش از اين شرمنده نباشيد به افترا و دروغ و توهين به كساني‌كه قدرت پاسخگويي ندارند متوسل نشويد.

5- مگر تشخيص رجل سياسي بودن به عهده شوراي نگهبان نيست؟ آيا شما در اين مصاحبه مملو از ضد و نقيض، نظر شورا را زير سوال نبرده‌ايد؟ ادعاي تقلب در انتخابات براي همه انتخابات خلاف است يا بعضي از آنها؟ شما چطور درهمين مصاحبه آن هم فقط براي كمي عقب رفتن رديف‌تان به راحتي صحت انتخابات را رد كرده‌ايد؟ اگر راي نمي‌آورديد آن‌وقت چه مي‌كرديد؟

6- آقاي باهنر شما قبل از رسيدن به يوم‌الحساب الهي يك بار مروري بر مواضع و اظهارات متفاوت‌تان درباره شخصيت‌هاي مختلف كرده‌ايد؟ درباره آقايان هاشمي، ناطق‌نوري و خاتمي و امروز راجع به آقاي احمدي‌نژاد ؟ولي يك جمله از مقتل معروف حضرت اباالفضل را برايتان يادآوري مي‌كنم فقط به اشاره‌يي كه در موقع مصاحبه و حرف زدن عليه افراد غايب از صحنه مفهوم مروت و مردانگي در آن را دريابيد:

نقل شده كه مادر آن حضرت پس از شنيدن شهادت اباالفضل مي‌گفت: واى بر من! به من گفته‌اند كه بر شيربچه تو عمود آهنين فرود آوردند. عباس‌جانم، پسرجانم! من خودم مي‌دانم كه اگر تو دست در بدن مي‌داشتى، احدى جرات نزديك شدن به تو را نداشت.

۱۳۹۱/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...