نسخه چاپی

هند: به واردات نفت ایران ادامه می‌دهیم

عکس خبري -هند: به واردات نفت ايران ادامه مي‌دهيم

وزیر نفت هند با رد كردن تحریم‌های آمریكا و اروپا علیه ایران گفت: ما روابط قوی و صمیمانه با ایران داریم و به واردات نفت خود از ایران ادامه می‌دهیم.

جایپال ردی وزیر نفت هند گفت: ما به تحریم‌های سازمان ملل احترام می‌گذاریم اما نسبت به دیگر تحریم‌ها تعهدی نخواهیم داشت. ما روابط قوی و صمیمی با ایران داریم و به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما با هیچ فشار خارجی برای خرید نفت از ایران روبرو نیستیم و تنها به تحریم‌های سازمان ملل متحد پایبند خواهیم ماند نه تحریم‌های دیگر کشورها. ردی تاکید کرد: هیچ فشار خارجی برای معامله با ایران وجود ندارد.

بر اساس تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هر بانک خارجی که مبادلات مالی و تجاری با بانک مرکزی ایران داشته باشد از دسترسی به سیستم مالی آمریکا تحریم خواهدشد. از طرفی دیگر اتحادیه اروپا بر توقف واردات نفت از ایران از اول جولای توافق کرده است.

وزیر نفت هند با رد بیانیه اوباما مبنی بر اینکه تقاضا در هند و چین مسئول بالا رفتن قیمت بین‌المللی نفت است، توضیح داد: سرانه مصرف نفت در هند برابر با 442 کیلوگرم است و این میزان از سرانه مصرف جهانی برابر با 1745 کیلوگرم ، بسیار کمتر است.

وی افزود: دلایل ژئوپلتیکی باید برای افزایش قیمت جهانی نفت سرزنش شوند.

ردی تصریح کرد: درحال حاضر، هند چهارمین مصرف‌کننده انرژی در جهان است و 4.4 درصد مصرف سالانه انرژی در جهان را به خود اختصاص داده است و آمریکا، چین و روسیه در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند. تقریبا 40 درصد مصرف اصلی انرژی توسط آمریکا و چین صورت می‌گیرد.

بخش انرژی در چند سال گذشته شاهد فراریت زیادی در قیمت نفت خام، کمبود خدمات و رکود جهانی اقتصاد بوده است.

جایپال ردی توضیح داد: تقاضای جهانی انرژی با این شرایط اقتصادی در جهان در نوسان است.

بر اساس این گزارش، هند یکی از کشورهای با رشد اقتصادی سریع است. درحال حاضر، ذخایر انرژی داخلی این کشور محدود است و وابستگی به واردات نفت خام 80 درصد و گاز طبیعی 25 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که تقاضا برای نفت و گاز در حال افزایش است، این وضعیت ممکن نیست تغییر کند. سهم نفت و گاز در سبد انرژی هند در حدود 40 درصد است.

وزیر نفت هند گفت: با تقاضای در حال افزایش و کمبود ذخایر، ضروری است که امنیت انرژی در کشور را افزایش دهیم. در این زمینه تلاش‌های بسیار در فعالیت‌های اکتشافی صورت گرفته است.

۱۳۹۰/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...