نسخه چاپی

ماده۳۰ برنامه ششم در كمیسیون امنیت‌ملی رد شد

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس از در ماده ۳۰ لایحه برنامه ششم در كمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: نماینده ستاد كل نیرو های مسلح نیز مخالف لزوم هماهنگی نیروهای مسلح با وزارت خارجه بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد جواد جمالی نوبندگانی اظهار داشت:ماده ۳۰ لایحه برنامه که نیروهای مسلح را مکلف به هماهنگی با وزارت خارجه درهمه امور مربوط به روابط خارجی می کرد در کمیته دفاعی و کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت و رد شد.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: نماینده ستاد کل نیرو های مسلح که برای بررسی بند های مربوط به امنیت و دفاع در لایحه برنامه ششم در کمیسیون حضور یافته بود اعلام کرد نیروهای مسلح نیز با این بند از لایحه مخالف هستند.

وی تاکید کرد: برخی اقدامات صرفا در مسائل امنیتی و نظامی می گنجد اما الزام به هماهنگی مشکلاتی را در اجرا ایجاد می کند.

طبق ماده ۳۰ لایحه برنامه ششم توسعه، در راستای اجرای مفاد مصرح در قانون اساسی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور و به منظور مدیریت منسجم و هماهنگ و موثر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و برای پشتیبانی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح مکلف‌اند، تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند.

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...