نسخه چاپی

تذكر بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات

بیش از ۲۰ نفر دیگر از نمایندگان در تذكری به وزیر ارتباطات خواستار جلوگیری از جریان نفوذ سلطه جهانی براساس اصل ۱۵۲ قانون اساسی به ویژه نفوذ انگلیس در قالب همایش‌هایی همچون ایران كانكت شدند.

به گزارش نما به نقل از افکار نیوز، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (10 شهریور 95) از سوی هیات رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

عباسعلی پوربافرانی، زهرا سعیدی، سمیه محمودی و محسن علیجانی ، سید صادق طباطبایی نژاد نمایندگان نائین،‌مبارکه، شهررضا و تهران و اردستان به وزیر نیرو در مورد افزایش قیمت امتیاز انشعابات برق و آب و تعرفه های مصرفی تذکر دادند.

عباسعلی پوربافرانی، سمیه محمودی و محسن علیجانی نمایندگان نائین، شهررضا و تهران در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تعیین وضعیت سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج شدند. سیده فاطمه حسینی،‌فاطمه سعیدی، فریده اولادقباد، پروانه سلحشوری، پروانه مافی، علیرضا محجوب، محسن علیجانی، محمد جواد فتحی، محمد علی وکیلی، خدیجه ربیعی، هاجر چنارانی، حسین مقصودی، سیده حمید زرآبادی، قاسم میرزایی، محمد باسط درازهی، محمد کاظمی و علی محمد مرادی نمایندگان تهران، بروجن،‌نیشابور، سبزوار، قزوین، فیروزکوه، سراوان، ملایر و قروه به وزیر امور خارجه لزوم تربیت حضور زنان شاسته و توانمند این وزارتخانه را در نقش‌های مدیریتی، وزارتخانه و سفارتخانه‌های تابعه و همچنین ضرورت حضور پر رنگ زنان در هیات های مذاکره کننده اعزامی از سوی آن وزارتخانه راه متذکر شدند.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر به وزیر اقتصاد در مورد عدم ارائه گزارش مناسب در خصوص بازگشت حقوق‌های نجومی و برخورد با متخلفان علیرغم تذکرات متعدد رهبر معظم انقلاب تذکر داد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد به رئیس جمهور لزوم برخورد قضایی با مدیرانی که با برداشت‌های نامشروع از بیت المال که به آرمان‌های انقلاب اسلامی خیانت کرده‌اند را متذکر شد.

سید محمد جواد ابطحی،‌اکبر رنجبر زاده نمایندگان خمینی شهر و اسدآباد، به وزیر اقتصاد ضرورت رسیدگی و تعیین تکلیف سرمایه گذاران صندوق اعتباری ثامن الحجج را متذکر شدند و در تذکر دیگری به وزیر امور خارجه ضرورت موضع گیری صریح در برابر جنایت دولت هند علیه مسلمانان کشمیر و حمایت مادی و معنوی از مسلمانان مظلوم این منطقه برابر با اصول قانون اساسی را متذکر شدند.

فریدون احمدی و نادر قاضی‌پور نمایندگان زنجان و ارومیه در تذکری به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از تفاسیر متعدد از قانون ممنوعیت به کارگیری از بازنشستگان و تبدیل شدن دولت به دولت سالمندان و پیرمردها شدند.

سدیف بدری، بشیر خالقی، ولی ملکی، علی قربانی، شکور پورحسین، محمد حسین فرهنگی، محمد فیضِی و رضا کریمی نمایندگان اردبیل، خلخال، مشکین شهر، بجنورد، پارس آباد، تبریز و اردبیل در تذکری به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان شدند.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح لزوم حمایت از نیروهای مسلح در برنامه ششم و بودجه سالیانه در راستای اجرای قانون اساسی را متذکر شد. همچنین در تذکری دیگری به وزیر نفت لزوم رفع ایرادات و قراردادهای نفتی و اصلاح و تصویب آنها در مجلس شورای اسلامی را متذکر شد.

زهرا سعیدی، هاجر چنارانی، سید ناصر موسوی لارگانی و محمد فیضی نمایندگان مبارکه، نیشابور، فلاورجان و اردبیل در تذکری به وزیر صنعت خواستار عدم ورود دولتی های فعلی و سابق به ارکان تصمیم سازی اتاق بازرگانی شدند.

جواد کریمی قدوسی، محمد دهقانی ، ابوالفضل ابوترابی، حسینعلی حاجی دلیگانی، احمد سالک، محمود شکری و هاجر چنارانی نمایندگان مشهد، چناران، نجف آباد، شاهین شهر، اصفهان،‌ تالش و نیشابور در تذکری به وزیر دادگستری خواستار جلوگیری از اعمال فشار به دستگاه قضایی برای آزادی محکومان شدند.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران به وزیر کشور لزوم جلوگیری از تبلیغات زودرس انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراها و ضرورت برکناری فرمانداران وابسته به باندهای انحرافی و دولت قبل را متذکر شد.

حشمت الله فلاحت پیشه، فرهاد تحری نادر قاضی پور و امیر خجسته نمایندگان اسلام آباد غرب، قصر شیرین ارومیه و همدان در تذکری به رئیس جمهور خواستار صدور پرداخت مستمری بسیجیان معسر.

علی اکبر کریمی علیرضا سلیمی، محمد ابراهیم رضایی، علی ابراهیمی و محمد حسینی نمایندگان اراک، محلات،‌ خمین‌، شازند و تفرش در تذکری به وزیر علوم خواستار پرهیز از رویکرد سیاسی در تغییر روسای دانشگاه‌ها و عدم انتصاب افراد فاقد صلاحیت علمی و اخلاقی در دانشگاه‌ها شدند.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه به رئیس جمهور لزوم رعایت تعادل و توازن در توزیع اعتبارات ملی را متذکر شد. احمد سالک نماینده مردم اصفهان به اتفاق بیش از 20 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر ارتباطات خواستار جلوگیری از جریان نفوذ سلطه جهانی براساس اصل 152 قانون اساسی به ویژه سلطه انگلیس در قالب همایش ایران کانکت شدند.

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در تذکری به وزیر کشور خواستار توزیع علت عزل و نصب‌های سیاسی در وزارت کشور، استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها شد.

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...