نسخه چاپی

رهبر «حزب اسلام» آذربایجان دست به اعتصاب غذا زد

دكتر «محسن صمد اف» رهبر زندانی «حزب اسلام» جمهوری آذربایجان در اعتراض به برگزاری رفراندم قانون اساسی در این كشور دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش نما به نقل از فارس، دکتر محسن صمداف، رهبر «حزب اسلام» در اعتراض به برگزاری رفراندوم قانون اساسی در جمهوری آذربایجان دست به اعتصاب غذا زده است.

به نوشته پایگاه خبری الوقت، «یالچین ایمان اف» وکیل مدافع محسن صمداف طی مصاحبه‌ای با سایت خبری «اسلامین سسی» ضمن بیان این مطلب افزود: حاج محسن صمداف در اعتراض به برگزاری رفراندوم قانون اساسی و شکنجه «حاج طالع باقراف» و یارانش از روز دوشنبه هشتم شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که چون موکلم امکان دیگری برای بیان اعتراضش نداشت، لذا این راه را انتخاب کرده است، ادامه داد: رهبر زندانی حزب اسلام در پیامی در این خصوص خطاب به مردم آذربایجان چنین عنوان نموده است: اعتراض به شرایط موجود امروز از وظایف الهی و تاریخی همه ماست. عدم اعتراض به رفراندوم مرا بسیار ناراحت می‌نماید زیرا معتقدم برگزاری رفراندم به صورت آرام و بدون اعتراض به منزله گرفتن آخرین غرور ملی مردم آذربایجان می‌باشد و بدانید سکوت مقابل ظلم بدتر از ظم می‌باشد.

وکیل رهبر زندانی «حزب اسلام» همچنین افزود: یکی دیگر از محورهای اتخاذ این تصمیم از سوی موکلشان اعتراض به اعمال شکنجه‌های غیرقانونی حاج طالع باقر اف در جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان و یارانش می‌باشد.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود آن‌که صمد اف به رئیس زندان در خصوص این اقدام اطلاع رسانی نموده است، اما تا این لحظه پزشکی جهت نظارت بر اعتراض وی مشخص نگردیده است.

رفراندوم قانون اساسی جمهوری آذربایجان در تاریخ 5/7/ 95 برگزار خواهد شد که در صورت کسب آرا لازم بندهایی از قانون اساسی این کشور اصلاح خواهد شد که از جمله آن‌ها مدت ریاست جمهوری آذربایجان از مدت 5 سال به 7 سال افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...