نسخه چاپی

شهادت 5 فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

نظامیان صهیونیست در ماه جاری 5 فلسطینی را به شهادت رساندند و به این ترتیب تعداد شهدای فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاكنون به 235 تن رسید.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین نوشت: یک گروه از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با همکاری دستگاه امنیت عمومی (شاباک) به ساختمان شبکه رادیویی «السنابل» یورش برده و 5 تن از خبرنگاران آن را بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مدعی شد که پلمپ این شبکه رادیویی به دلیل پخش برنامه های تحریک آمیز و تائید عملیات های ضد صهیونیستی بوده است.

نیروهای ارتش این رژیم همچنین تجهیزات و سیستم های پخش این شبکه را مصادره و 5 تن از خبرنگاران آن را بازداشت کردند.

در همین رابطه شیخ «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در تعطیلی این شبکه رادیویی به منزله «دزدی دریایی علیه رسانه های فلسطینی» است.

طی ماه های گذشته ارتش رژیم صهیونیستی گروهی از موسسات رسانه ای در اراضی فلسطینی را هدف قرار داده است.

شهادت 5 فلسطینی در ماه جاری به دست اشغالگران صهیونیست

مرکز مطالعات و پژوهش های "عبدالله حورانی" وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" امروز چهارشنبه با صدور گزارشی به تشریح تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در ماه جاری پرداخت.

در این گزارش آمده است که نظامیان صهیونیست در ماه جاری 5 فلسطینی را به شهادت رساندند و به این ترتیب تعداد شهدای فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون به 235 تن رسید.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی هنوز جنازه 13 شهید انتفاضه قدس را به خانواده شان تحویل نداده است.

در این گزارش اشاره شده است که رژیم اشغالگر قدس به سیاست های یهودی سازی شهر قدس و رفتارهای جنایتکارانه اش علیه سرزمین و ملت و مقدسات فلسطین ادامه می دهد.

از سوی دیگر، سازمان به اصطلاح آثار باستانی "اسرائیل" اعلام کرد که در بازه زمانی بین 2013 تا 2015 دست به 583 متر حفاری در زیر مسجد مبارک الاقصی زده است. این جنایت با حمایت مالی انجمن شهرک سازی العاد صورت گرفت.

این سازمان تاکید کرد که اسرائیل در ماه جاری بیش از 7000 واحد مسکونی برای صهیونیست ها احداث کرده است.

مرکز عبدالله حورانی در این گزارش آورده است که رژیم صهیونیستی در ماه جاری طرح هایی را برای ساخت 7000 واحد مسکونی به تصویب رساند.

از سوی دیگر، مرکز داده پردازی وادی حلوه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که در پی حفاری های بی وقفه اشغالگران صهیونیست در محله وادی حلوه شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد مبارک الاقصی، دامنه ترکیدگی ها و شکاف های ساختمان های این محله افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است که به تازگی شکاف های عمیق و وسیعی در تاسیسات و ساختمان های این محله به چشم می خورد.
این می افزاید:« این شکاف ها و رانش ها در تاسیسات و ساختمان ها و خیابان های وادی

حلوه کاملا مشهود است، به تازگی دامنه این شکاف ها و ترکیدگی ها گسترش یافته است این مساله نشانگر تشدید حفاری های اسرائیل در زیر این محله است.»

در این بیانیه خاطرنشان شده است که صدای دستگاه های حفاری در این محله شبانه روز به گوش می رسد، هر اندازه حفاری ها افزایش پیدا می کند بر عمق و گستره این شکاف ها و ترکیدگی ها افزوده می شود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طبق این گزارش رژیم صهیونیستی در ماه جاری تصمیم به مصادره 231 دونم از زمین های شهرک سلواد واقع در شمال شهر رام الله گرفت. اشغالگران صهیونیست قصد دارند یک شهرک یهودی بر روی این زمین ها احداث کنند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که ارتش اسرائیل در ماه مذکور نزدیک 400 اصله درخت زیتون را از ریشه قطع کرد و 104 باب خانه و تاسیسات فلسطینی در کرانه باختری و قدس را با خاک یکسان کرد.

بر پایه گزارش حاضر، دشمن صهیونیستی در چارچوب سیاست مجازات دسته جمعی خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی خانه دو اسیر فلسطینی بنام های خالد و محمد مخامره در شهر یطا را تخریب و منزل اسیر محمد عبدالمجید ابریوش از شهرک دورا را منفجر کرد.

مرکز مطالعات عبدالله حورانی همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش اسرائیل در ماه جاری نزدیک به 280 فلسطینی زن و مرد از جمله 45 کودک در کرانه باختری و قدس و نوار غزه را مجروح و نزدیک به 400 فلسطینی از جمله ده ها کودک را بازداشت کردند.

یورش مجدد شهرک نشینان به مسجد الاقصی

تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست و 30 نفر از عناصر دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند.

منابع محلی گفتند که شهرک نشینان صهیونیست از سمت باب المغاربه و تحت حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گفته این منابع، گروه های صهیونیست پس از یورش به مسجد الاقصی شروع به گشت زنی تحریک آمیز کردند که با شعارهای الله اکبر نمازگزاران روبرو شدند.

حماس خواستار جلوگیری از برهم زدن فضای انتخابات در کرانه باختری شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از تمامی گروه های فلسطینی و هیئت های ملی و نهادهای حقوقی خواست تشکیلات خودگردان و سرویس های امنیتی آن را تحت فشار قرار داده و مانع از بر هم زدن فضای انتخابات در کرانه باختری شوند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی عموم ملت فلسطین و اقشار مختلف آن را به مقابله با تجاوزات و مانع تراشی های جنبش فتح بر سر راه برگزاری انتخابات به منظور جلوگیری از برهم زدن فضای انتخابات فراخواند.

قاسم به تجاوزات سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری از جمله تهدید نامزدهای مورد حمایت حماس، تیراندازی به سمت برخی نامزدها و حمله به منازل فعالان فلسطینی اشاره کرد و گفت تمامی این اقدامات و تجاوزات موجب برهم خوردن دمکراسی و فرصت برابر برای شهروندان خواهد شد.

حماس همچنین هشدار داد که ادامه این تجاوزات نشانگر این خواهد بود که انتخابات به هیچ وجه بیانگر خواست و اراده ملت نخواهد بود بلکه نتایج آن خلاف واقعیت و تحت فشارهای سرویس های امنیتی و دشمن صهیونیستی بر نامزدهای مورد حمایت حماس بر ملت تحمیل خواهد شد.

یورش نیروهای اشغالگر به روستای عصیره در نابلس

نیروهای اشغالگر اسرائیل به روستای عصیره شمالی در نزدیکی شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند که باعث وقوع درگیری بین ده ها جوان و دانش آموز با این نیروها شد.

شاهدان عینی گفتند که خودروهای نظامی رژیم اشغالگر همزمان با خروج دانش آموزان از مدارس روستای عصیره به این روستا یورش بردند که باعث وقوع درگیری در آن شد و نیروهای اشغالگر به سمت این دانش آموزان و ساکنان روستا گاز اشک آور و بمب صوتی شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، روستاهای حومه شهر نابلس در ساعات شبانه روز شاهد یورش نیروهای اشغالگر و شلیک گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور و بمب صوتی هستند.

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...