نسخه چاپی

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در جنوب غرب شهر حلب

پس از پیشروی روز گذشته نیروهای سوری و مقاومت در جنوب غرب شهر حلب، عملیات پاكسازی مناطق آلوده از صبح امروز ادامه صورت گرفته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محور نخست عملیات نیروهای سوری و مقاومت در مجتمع های 1070 و بازار «جبس» همچنان شاهد درگیری های سنگین است و تروریست‌ها از بخش‎هایی از این بازار عقب‎نشینی کردند.

مواضع نیروهای مقاومت در محور دوم عملیات در ارتفاع «الصنوبرات» تثبیت شده است و کنترل شهرک و ارتفاع «العمارة»، ارتفاعات «البرندات» و «القراصی» در اختیار نیروهای جبهه مقاومت قرار دارد.

با وجود اینکه برخی منابع خبری وابسته به تروریست ها اعلام کردند، شهرک القراصی از کنترل نیروهای سوری خارج شده است، اما یک منبع میدانی در گفت وگو با بین الملل فارس اعلام کرد که نیروهای سوری و مقاومت دست برتر را در این شهرک دارند و در تلاش هستند تا مواضع خود را در القراصی تثبیت کنند.

تلفات گروه‎های تروریستی در جنوب غرب و جنوب شهر حلب در 48 ساعت گذشته افزایش یافت. حداقل 80 تروریست در این درگیری‎ها کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‎اند.

همزمان نیروهای مقاومت مستقر در ارتفاع ام‎القرع (جنوب غرب شهر حلب) مواضع تروریست ها را در دانشکده «تسلیح» هدف قرار دادند.

حملات شب گذشته تروریست ها برای اشغال مجدد ارتفاعات صنوبرات، القراصی و العمارة با ایستادگی نیروهای سوری با شکست روبرو شد.‌

با عقب نشینی تروریست ها از ارتفاع العمارة انبار مهمات در شمال شهرک خان طومان و غرب العماره (جنوب شهر حلب) در تیر رأس نیروهای مقاومت قرار گرفت و همچنین خطر نفوذ تروریست‌ها به شهر راهبردی «الوضیحی» کاهش یافت.

نیروهای سوری و مقاومت در تلاش هستند تا از طریق ارتفاع و شهرک العماره، انبار مهمات شمال خان طومان را باز پس بگیرند و مسیر ارتباطی تروریست ها را در جنوب غرب و جنوب شهر حلب قطع کنند.

پاکسازی دانشکده های توپخانه و تسلیح در دستور کار نیروهای مقاومت قرار دارد و تلاش ها برای پاکسازی آخرین نقاط آلوده در جنوب دانشکده فنی هوایی، جنوب بازار الجبس و جنوب غرب مجتمع های 1070 ادامه دارد.

تحولات میدانی نشان می دهد که نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در تلاش هستند در مرحله نخست با باز پس گیری شهرک ها و ارتفاعات راهبردی، علاوه بر قطع کمک رسانی تروریست ها از جنوب به جنوب غرب شهر، عملیات نهایی برای پاکسازی منطقه الراموسه را شروع کنند و محاصره تروریست ها در شرق شهر حلب کامل کنند‌.

آخرین خبرها نیز حاکی از آن است که «ابوحسن الشامی» از سرکردگان اصلی تروریست ها در درگیری های دانشکده فنی هوایی از پای در آمده است.

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...