نسخه چاپی

هیئت انصارالله یمن، به ملاقات آیت الله سیستانی رفت

به گزارش نما - ایرنا نوشت: وزارت خارجه عراق بار دیگر با اشاره به استقبال رسمی از هیات انصارالله یمن، موضع بغداد درباره جنگ یمن را ثابت دانست و بر مخالفت با دخالت نظامی در یمن تاکید کرد.


'احمد جمال' سخنگوی وزارت خارجه عراق چهارشنبه شب در بیانیه ای با اشاره به استقبال رسمی از هیات یمنی در بغداد، موضع عراق را درباره بحران یمن تکرار و اعلام کرد که بغداد از همه تلاش های مسالمت آمیز در چارچوب میز مذاکره حمایت خواهد کرد و همچنان با دخالت نظامی در یمن مخالف است.

وی افزود: این هفته از برادران خود از یمن استقبال و مواضع ثابت خود را در قبال بحران این کشور تکرار کردیم.
سخنگوی وزارت خارجه عراق در این بیانیه کوتاه همچنین تاکید کرد که بغداد اعتقاد دارد دخالت نظامی جز مرگ و نابودی ارمغانی برای یمن ندارد.

هیات یمنی از جنبش انصارالله از یکشنبه شب این هفته برای یک دیدار رسمی وارد بغداد شد و از سوی مقام های عراقی مورد استقبال قرار گرفت؛ اعضای این هیات در طول اقامت در بغداد، مذاکراتی با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق داشتند.

این هیات براساس گزارش های رسانه ای، سه شنبه شب به کربلای معلا رفت و پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) عازم نجف شد. هیات یمنی روز چهارشنبه با آیت الله علی سیستانی از مراجع شیعه نیز در نجف اشرف ملاقات کرده است.
گفته شده که هیات انصارالله قرار است در ادامه به کشورهای سوریه و لبنان سفر کند.

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...