نسخه چاپی

حجت الاسلام خرسند در گفتگو با نما:

برگزاری كنسرت مشكل اصلی كشور نیست/ روحانیت با اصل برگزاری كنسرت موسیقی مخالف نیست بلكه با حرمت شكنی ها مخالف است

عکس خبري -برگزاري کنسرت مشکل اصلي کشور نيست/ روحانيت با اصل برگزاري کنسرت موسيقي مخالف نيست بلكه حرمت شکني  ها مخالف است

می بینید كه در بسیاری از برنامه های تلوزیونی و حتی در برنامه های مذهبی موسیقی پخش می شود این بدان معناست كه روحانیت و این آقایان با موسیقی مشكلی ندارند

حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با پایگاه خبری نما در رابطه با بحث داغ این روز های کنسرت گفت: کنسرت موضوع اصلی کشور نیست و نباید باشد، به گفته خود آقای وزیر ارشاد هم، اکثر کنسرت ها در حال برگذاری است و کمتر از یک درصد این برنامه ها بنا به حواشی و مشکلاتی که داشته اجازه برگذاری را پیدا نکرده است. حالا اگر به خاطر این مسائل بخواهد جریانی در کشور راه بیفتد و این جریان سوءاستفاده شود اصلا حرکت درستی نیست این مسئله عین سوءاستفاده است. قابل ذکر است که اماکن مذهبی و شهرهای مذهبی یک حریم های خاصی دارند که باید حرمت آنها در این شهرهای مربوطه حفظ شود. دغدغه علمای ما و ائمه جمعه و آیت الله علم الهدی هم با توجه به این مقدسات و حریم هاست و صحبت های این بزرگان باید مورد توجه قرار بگیرد. ما نباید این گفته ها را نفی کنیم و در رابطه با این مسائل لجاجت به خرج دهیم. بالاخره شهرهایی مثل قم، مشهد و حتی شیراز که دارای حرم های مطهر هستند حرمت دارند و باید یک حریم های خاصی برای آنها قائل شد. متاسفانه در برگزاری این کنسرت ها حواشی نامناسبی رخ می دهد که به حرمت این شهرها لطمه می زند و این چیز زیبا نیست.
خرسند ادامه داد: صحبت آقای علم الهدی به معنای مخالفت با این مراسمات نیست! شما می بینید که در بسیاری از برنامه های تلوزیونی و حتی در برنامه های مذهبی موسیقی پخش می شود این بدان معناست که روحانیت و این آقایان با موسیقی مشکلی ندارند مانند همان زمانی که امام خمینی بعد از ورود به کشور فرمودند: ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم. اکنون هم حرف روحانیون این است ما با کنسرت مخالف نیستیم اما با حرمت شکنی ها و لا ابالی گری ها و ترویج فحشا و با اختلات زن و مرد و محرم و نامحرم مخالفیم. لذا باید در شهر های مذهبی این حرمت ها رعایت شود و نباید یک عده از این تذکرها استفاده ابزاری کنند و بر علیه علما جو را متشنج کنند. این افراد می گویند روحانیت رسما با موسیقی، هنر و فرهنگ مخالف است! این افراد تنها می خواهند در استان ها و شهرهای مختلف یک فضایی را بر علیه علما برپا کنند که درست نیست و نباید به این فضا ها دامن زد.
وي افزود: هم اکنون در بسیاری از شهرها خیلی از برنامه ها و فیلم ها در حال پخش است که واقعا مشکل دارد ولی کسی نیست که جلوی این ها را بگیرد! اینها را نمی بینند! اما 4-5 کنسرت که در کل کشور کنسل شده را در بوق و کرنا می کنند و شخصیت هایی مثل آیت الهه علم الهدی و ائمه جمعه دیگر استان ها را تخریب می کنند. کسانی که به دنبال این جریان ها هستند تنها به دنبال تخریب روحانیت هستند نه چیز دیگر.
وي در رابطه با اصرار دولت بر این مسئله گفت: در این گونه امور بالاخره عرف و فرهنگ ها متفاوت است دلیل نمی شود کنسرتی که در تهران اجرا می شود در جاهای دیگر هم اجرا شود. به طور مثال در خیابان های شهر تهران بد حجابی و بی حجابی بیداد می کند. حالا به همین دلیل ما اجازه دهیم در حرم رضوی هم همین وضع باشد و بی حجاب ها با همین وضع وارد شود؟ خیر تدابیری دیده شده که در ورودی حرم این افراد شئونات را رعایت کنند بعد وارد این حرم امن الهی شوند. مراکز مذهبی و شهرهای مذهبی ما هم یک حریمی دارند و حرمتی دارند که دولت هم متوجه این موضوع است لذا این مسئله را نباید سیاسی کرد. اینکه برخی از روی لجاجت اصرار به انجام کاری داشته باشند مشخص است که متدینین هم واکنش نشان می دهند و مخالفت خود را اعلام می کنند.
وي افزود: دو قطبی کردن جامعه به هر عنوان، حتی به عنوان مسائل فرهنگی و هنری هم درست نیست! از گذشته هم این مسائل مطرح بوده و چیز جدیدی پیش نیامده است ما به تازگی با این مسائل روبرو نشده ایم که ندانیم چه باید کنیم. این موضوع در این دولت و دولت های گذشته هم مطرح بوده در برخی از شهرها یکسری کارها هم بخاطر احتیاط هایی که وجود داشته انجام نمی گرفته است و در برخی شهرهای دیگر هم یکسری دیگر از این کارها به دلیل عرف جامعه خیلی راحت انجام می گرفته و هیچ مسئله ایی را هم ایجاد نمی کرد، باید توجه داشت که این بحث و برخی مسائل هم کامل دست دولت نیست و دولت به تنهایی نمی تواند متوجه خطرات این چنینی باشد لذا باید جامعه روحانیت ورود کند. دولت فقط مجوز می دهد اما نمی تواند حواشی این مسئله را هم کنترل کند، می تواند؟ به همین خاطر خود مسئولین آن شهر وارد عمل می شوند چون قدر امنیت را می دانند و از حساسیت های استان مطلع هستند و موارد دیگری را که لازم است را می توانند تهیه کنند. لذا مقامات محلی و تصمیم گیرندگان محلی هم باید به این مسائل اهمیت دهند و نظرات خود را باز گو و عملی کنند.

۱۳۹۵/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...