نسخه چاپی

وزیر اقتصاد ایالت بایرن آلمان به ایران می‌آید

ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت بایرن ۱۳ شهریور برای یك سفر سه‌روزه با هیئت 50 نفره اقتصادی به تهران می‌آید، ماشین‌سازی و بحث‌های مالی محور گفت‌وگوها خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از دویچه‌له، برای دومین بارطی ۱۰ ماه، وزیر اقتصاد ایالت بایرن به ایران سفر می‌کند. ایلزه آیگنر از حزب سوسیال مسیحی بار قبل در آبان ماه گذشته به ایران سفر کرده بود.

در سفر قبلی وزیر اقتصاد بایرن به ایران، دفتر اتحادیه اقتصادی ایالت بایرن در تهران گشایش یافت.

آیگنر گفته: «ایران برای ایالت بایرن موقعیت‌های زیادی برای صادرات دارد و ما می‌خواهیم از این شانس استفاده کنیم.»

یک هیأت ۵۰ نفره اقتصادی وزیر اقتصاد بایرن را در این سفر سه روزه (۳ تا ۶ سپتامبر/ ۱۳ تا ۱۶ شهریور) در تهران همراهی خواهد کرد. محور مذاکرات نیز مسائل مالی و نیز صنعت ماشین‌سازی است.

به گفته وزیر اقتصاد بایرن مشکلات نحوه پرداخت‌های مالی دو طرف باید در این سفر بررسی و حل شود. همچنین با مسئولان بانک‌ها نیز گفت‌وگو خواهد شد. قراری نیز برای دیدار با وزیر صنعت و معدن و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پیش‌بینی شده است.

آیگنر گفته هدفش از این دیدارها تعمیق و گسترش روابط تجاری با ایران است. حجم مبادلات تجاری ایران با ایالت بایرن بیش از ۲۲۰ میلیون یورو است و بر این اساس ایران مهمترین شریک تجاری بایرن در خاورمیانه است.

بایرن بزرگ‌ترین و جنوبی‌ترین ایالت در میان ایالات شانزده‌گانهٔ کشور آلمان است. پایتخت آن شهر مونیخ (با ۱٫۲ میلیون نفر سکنه)، جمعیت آن حدود ۱۲٫۵ میلیون نفر و مساحتش ۷۰٬۵۴۸ کیلومتر مربع است. این ایالت از جنوب همسایهٔ اتریش است و از شرق با جمهوری چک مرز مشترک دارد.

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...