نسخه چاپی

دانشگاه‌ آزاد چه‌تعداد دانشجو دارد؟

معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه آزاد اسلامی كشور از تحصیل یك‌میلیون و 620 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد سراسر ایران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، فرهاد حسین‌زاده لطفی عصر امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی تخصصی معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تفویض اختیار به واحدهای استانی را به‌عنوان یکی از مسائل متمرکز دانشگاه آزاد کشور برشمرد و اظهار داشت: خروج این دانشگاه از فرآیند جذب اعضای هیأت علمی و تفویض اختیار به واحدهای استانی در این بخش از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه همه برنامه‌های اجراشده در دانشگاه آزاد اسلامی کشور بر اساس پایش و آموزش است، یادآور شد: اجرای ممیزی رشته‌ها در سال تحصیلی گذشته صورت گرفت که دوباره از اردیبهشت امسال آغاز شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی کشور فرآیند جذب اعضای هیأت علمی این دانشگاه را با دیدگاه علمی کاملاً تسهیل شده برشمرد و اضافه کرد: سه هزار و 900 نفر ظرفیت این بخش بوده که در این زمینه بیش از 9 هزار نفر نیز ثبت‌نام داشته‌اند.

حسین‌زاده لطفی با تأکید بر اینکه درصدهای رشد تغییر میزان شهریه نیز به واحدهای استانی تفویض اختیار شده است، بیان کرد: سامانه هوشمند گسترش دانشگاه ‌آزاد اسلامی برای انجام بهتر ممیزی رشته دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده که بالغ‌بر 8 هزار رشته محل ممیزی صورت گرفته و برای رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز این فرایند انجام‌شده است که تا هفته آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

وی با اشاره به عدم تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی در شش سال اخیر گفت: نخستین بخش‌نامه تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه ابلاغ‌شده که در حال انجام است و متأسفانه تاکنون حدود 15 هزار عضو هیأت علمی تمام‌وقت تبدیل وضعیت نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: باید در پرونده ارتقای اعضای هیأت علمی دقت بیشتری صورت گیرد؛ برخی واحدها به دلیل کمبود نیرو در خیلی از رشته‌ها به ما مراجعه می‌کنند، این در حالی است که در واحدهای مجاور دانشگاه آزاد اساتید زیادی حضور دارند و این در حالی است که 32 هزار هیأت عضو علمی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند که حدود 20 هزار تن از این تعداد شناسه ثبت‌نام دریافت کردند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی کشور از تحصیل یک‌میلیون و 620 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد سراسر ایران خبر داد و افزود: عدم پذیرش دانشجو برای واحدهای دانشگاهی سراسر ایران که عضو هیأت علمی ندارند به‌هیچ‌وجه نباید انجام شود بنابراین از سال 92 تاکنون مانع پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های بدون اعضای هیأت علمی شده‌ایم.

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...