نسخه چاپی

علل افزایش طلاق در عربستان از نگاه مردم

برخی كاربران عربستانی نگرانی خود را از رشد چشمگیر درصد طلاق در این كشور ابراز داشتند و به تشریح علل آن پرداختند.

به گزارش نما به نقل از العالم، وزارت دادگستری عربستان در تازه ترین آمار خود، اعلام کرده است: روزانه حدود 128 مورد طلاق در این کشور ثبت کرده است که میانگین بسیار بالایی است و با آمار طلاق در سال 2014 میلادی در عربستان برابری می کند.
آمار وزارت دادگستری عربستان نشان می دهد: در ازادی هر 10 ازدواج، هفت مورد طلاق به ثبت رسیده است.
شهرهای ریاض و مکه مکرمه به ترتیب در رتبه اول و دوم فهرست طلاق و ازدواج قرار دارند. کاربران عربستانی در واکنش به این آمار، با ایجاد هشتکی در شبکه اجتماعی توییتر، به اظهارنظر پرداختند. یکی از کاربران نوشت: به جامعه ای هوشیار نیاز داریم که در آن زن و مرد، اهداف خود از ازدواج را با صراحت بازگو کنند تا فرزندان اینگونه قربانی نشوند.
کاربر دیگری نوشت: به دختر حق انتخاب بدهید؛ به او اجازه دهید تا برای ازدواج شرط و شروطی تعیین کند تا بتواند عزت و کرامت خود را حفظ کند و به کالایی ارزان تبدیل نشود.
برخی کاربران عربستانی نیز دشواری های مالی را علل طلاق دانستند و از جمله یک کاربر تاکید کرد: مهمترین علت طلاق و رایج ترین آن، همان شرایط مادی پس از ازدواج است. معمولا به سبب هزینه های سنگین مراسم ازدواج که اغلب برای فخرفروشی است، اوضاع مالی بعد از ازدواج به شدت وخیم می شود.
برخی دیگر علت طلاق را دخالت خانواده های زوجین می دانند. یک کاربری در این زمینه نوشت: زندگی به صبر نیاز دارد و من بر این باورم که اغلب موارد طلاق، به سبب دخالت خانواده هاست و معمولا مردان به سخنان خانواده خود گوش می دهند تا اینکه در نهایت جدایی صورت می گیرد.
یکی دیگر از کاربران عربستانی تصریح کرد: بیشتر آمار طلاق به سبب دخالتهای خانواده های زوجین است که به دلخواه خود به تحلیل و تفسیر امور می پردازند. زن و شوهر از همان ابتدا نباید خانواده های خود را در مسائل و مشکلات خود دخالت دهند.
به نوشته سایت رادیو سوا، کاربر دیگری اظهار داشت: ازدواج در سنین پایین بر طبق سنتهای اجتماعی حاکم در کشور یکی از مهمترین علل طلاق است. تشکیل خانواده به یک تجربه و آگاهی نیاز دارد که زن و شوهر کم سن و سال فاقد آن هستند.
یک کاربر عربستانی نیز ابراز عقیده کرد: ازدواج نکنید؛ مگر اینکه عاقل و پخته شوید، این سخن که برایش زن بگیریم تا عاقل شود، دیگر این روزها نتیجه نمی دهد.
در این میان، یکی دیگر از کاربران نوشت: برای کاهش آمار طلاق، باید میزان آگاهی و هوشیاری زن و مرد و نیز فرهنگ احترام متقابل را تقویت کرد. ازدواج نوعی مشارکت و نه رقابت بر سر قدرت.

۱۳۹۵/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...