نسخه چاپی

حمایت كلینتون از تمدید 10 ساله تحریم‌ها

«هیلاری كلینتون» نامزد نهایی دموكرات‌های آمریكا برای انتخابات ریاست‌جمهوری امسال این كشور، از تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران حمایت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «هیلاری کلینتون» نامزد نهایی دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری امسال و هم‌حزبی رئیس‌جمهور فعلی این کشور وارد یکی از مباحث چالشی بین کنگره و کاخ‌سفید و جانب جمهوری‌خواهان کنگره را گرفت.

ماجرای چالش مزبور از این قرار است که قانون تحریم‌های ایران که با نام «داماتو» شناخته می‌شود و پس از انقلاب اسلامی وضع شد، سال 2016 منقضی می‌شود و اعضای کنگره به خصوص چهره‌های جمهوری‌خواه اصرار دارند، که تحریم‌ها باید 10 سال دیگر تمدید شود.

کاخ سفید با تمدید تحریم‌ها مشکلی ندارد ولی اصرار دارد که فعلاً با توجه به همراهی ایران با مفاد برجام، زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

هیلاری کلینتون که نامزد دموکرات‌ها و امید برخی برای متعهد ماندن آمریکا به برجام است هم امروز وارد این معرکه شد و البته طرف تمدید تحریم‌های ایران را گرفت.

آنطور که پایگاه خبری کنگره (هیل) گزارش داده، «جس لهریچ» سخنگوی رسمی خانم کلینتون امشب گفته که وی از کنگره می‌خواهد که حتماً قانون تحریم‌های ایران را تمدید کند تا که در برابر رفتارهای تهاجمی پسابرجامی ایران، اقدامی صورت گرفته باشد.

لهریچ گفته «هیلاری کلینتون از تمدید قانون تحریم‌های ایران حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که کنگره باید پس از بازگشت از تعطیلات (آگوست)، در زمانی کوتاه این کار را انجام دهد.»

سخنگو از زبان کلینتون افزوده: «وی (هیلاری کلینتون) با صراحت گفته که پس از توافق تاریخی که سال گذشته منعقد شد و قدمی مهم به سمت منع ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای برداشته شد، باید حالا گرایش بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی را در پیش بگیریم. حفظ ساختار لازم برای بازگرداندن فوری تحریم‌های ایران در صورت نقض مفاد برجام، ضروری است.»

۱۳۹۵/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...