نسخه چاپی

اسنادی كه داعش از ارتباط با تركیه در منبج بر جا گذاشت

شبه نظامیان كرد و دیگر نیروهایی كه شهر منبج در شمال سوریه را به تصرف خود درآورده اند اسناد و عكس هایی را به دست آورده اند كه ارتباط تركیه با "داعش" و دیگر گروه های تروریستی در سوریه را افشا می كند.

به گزارش نما به نقل از "اسکای نیوز"، اسنادی که پس از آزادسازی شهر منبج سوریه به دست آمده است، فاش می کند که دستگاه های (اطلاعاتی) ترکیه ورود تروریست های مسلح خارجی به سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی از جمله داعش تسهیل کرده اند. همچنین امکان انتقال تجهیزات و ادوات جنگی را برای این گروه ها از ترکیه به سوریه فراهم کرده اند.
کردها تصاویری از گذرنامه های افراد مسلح که ظرف سه سال گذشته از جمهوری های شوروی سابق، اندونزی، صربستان و بوسنی از طریق ترکیه وارد سوریه شده اند را منتشر کردند.
در میان اسناد کشف شده، برخی مدارک متعلق به عرب هایی هستند که اغلب از اتباع مصر هستند. با در نظر گرفتن این موضوع که ترکیه، عناصر اخوان المسلمین و تروریست های مسلح وابسته به آنها را پس از خروجشان از مصر پذیرفته است، این مسئله نیز منطقی به نظر می رسد.
در میان اسنادی که کردها منتشر کرده اند، تصاویری از مجوز اقامت موقت که توسط دولت ترکیه صادر شده است و کارت های اعتباری و اسناد دیگری به چشم می خورند که نشان می دهند ماجرا بسیار فراتر از قاچاق و عبور غیر قانونی به دور از چشم مقامات مسئول است.
حتی اسنادی وجود دارند که نشان می دهند ترک ها برای جنگیدن در کنار گروه تروریستی داعش وارد سوریه شده اند. یکی از این اسناد، دفتر خاطرات یک سرباز سابق ترک است. همچنین اسنادی یافت شده است که از ارتباطات و رایزنی بین گروه تروریستی داعش با ترک ها درباره تسهیل ورود تجهیزات امنیتی از ترکیه و نیز پذیرش و درمان عناصر داعش در این کشور پرده برمی دارند.
تصاویر بسیاری هم از پرسه زنی عناصر مسلح خارجی در خیابان های استانبول به دست آمده اند. عکس های دیگری حضور همان افراد را در سوریه تأیید می کند. البته ناگفته نماند که بسیاری از عناصری که از طریق ترکیه، به سوریه و عراق وارد شده اند به طور قاچاقی یا زیر نظر مسئولین وارد شده اند.
نکته قابل توجه در این مورد، این است که برخی از اسناد از وجود ارتباطاتی بین سرویس اطلاعاتی ترکیه با فرآیند انتقال عناصر مسلح و تس تجهیزات و تسلیحات به سوریه حکایت دارد.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...