نسخه چاپی

مسكو: پنتاگون از حمله هوایی روسیه و كشته شدن «عدنانی»، اطلاعی نداشت

وزارت دفاع روسیه از بی‌اطلاعی پنتاگون از حمله هوایی جنگنده‌های روس كه به كشته شدن سخنگوی پنتاگون انجامید، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، پنتاگون هیچ اطلاعاتی درباره حملات هوایی جنگنده‌های روسیه که به کشته شدن «ابومحمد عدنانی»، مردم شماره دو داعش در سوریه انجامید، در اختیار نداشت.

وزارت دفاع روسیه دو روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، «ابومحمد عدنانی» سخنگوی داعش بر اثر بمباران جنگنده های روسیه در حلب کشته شده است.

شب قبل از این آمریکا ادعا کرد که «عدنانی» را هدف قرار داده است. یک مقام نظامی آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مرد شماره دو داعش در حمله‌ای در روز سه‌شنبه کشته شده است.

بعد از انتشار بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره کشته شدن عدنانی در حملات هوایی جنگنده‌های روسیه، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری انگلیسی رویترز گفت: «ادعای روسیه شبیه جوک است.»

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد: «هیچ تعجبی ندارد که پنتاگون هیچ اطلاعات دقیق و موثقی درباره حمله هوایی روسیه در تاریخ 30 آگوست نداشته باشد چرا که مقامات آمریکایی تقریبا برای یک سال گذشته هر روز ادعا کرده‌اند که هرگونه هماهنگی عملیات نظامی در سوریه با روسیه را رد می‌کنند. حالا چطور می‌توان انتظار داشت که آنها از این حمله مطلع بوده باشند».

وی ادامه داد: «بنابراین، اظهارات منبع ناشناس پنتاگون که حمله هوایی روسیه و کشته شدن عدنانی را یک جوک خوانده بود تنها راه ارتش آمریکا برای توجیه کردن سهل‌انگاری‌هایش است».

۱۳۹۵/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...