نسخه چاپی

مهارعمق استراتژیك ایران درمنطقه باF.A.T.F

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار رعایت ملاحظات امنیتی برای پیوستن به .F.A.T.F شد و گفت: دشمن درصدد مهار دامنه نفوذ استراتژیك ایران در منطقه است.

به گزارش نما حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به پیوستن احتمالی ایران به .F.A.T.F، اظهار کرد: پیوستن به این کنوانسیون ممکن است مانند پیوستن به هر موافقتنامه دیگری فرصتهایی را در مقابل ایران به وجود آورد.

وی با بیان اینکه باید در پیوستن به چنین کنوانسیونهایی ملاحظات امنیتی را در نظر گرفت، افزود: چرا که دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با این موافقتنامه عمق استراتژیک ایران در منطقه را ببندند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس تصریح کرد: کشورهایی که به‌دنبال دشمنی با ایران هستند، می‌توانند با سیاست فشار مبتنی بر ادعای پولشویی ارتباط ایران با گروههای مختلف مقاومت و همچنین کشورهایی را که از لحاظ راهبردی با ایران هم‌سو هستند تحت تأثیر قرار دهند که در راستای پیوستن به .F.A.T.F باید این چنین ملاحظاتی را در نظر گرفت تا ضریب نفوذ امنیتی کشور کاهش نیابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در برخی از توافقنامه‌های بین المللی شرایط خاصی را می‌گنجانند، تصریح کرد: این شرایط این امکان را به دشمنان می‌دهد تا از طریق برخی از بندهای موجود در توافق‌نامه زمینه نفوذ و جاسوسی را از کشورهای هدف برای خود فراهم کنند.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: اگر ملاحظات امنیتی جمهوری اسلامی ایران در پیوستن به کنوانسیون مبارزه با پولشویی رعایت نشود الزامی برای پیوستن به این کنوانسیون وجود ندارد.

۱۳۹۵/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...