نسخه چاپی

نقش تل‌آویو در ربایش امام موسی صدر

نزدیكان امام موسی صدر بار دیگر با تاكید بر زنده بودن ایشان، حقایق تازه ای از این پرونده را افشا كردند. فرزند امام موسی صدر در یك گفتگو تلویزیونی از شواهدی خبر داد كه نشان می دهد امام و همراهانش زنده هستند و لیبی را ترك نكرده اند.

به گزارش نما به نقل از النشره نوشت: "حسن یعقوب" نماینده سابق پارلمان لبنان و فرزند شیخ یعقوب از همراهان امام موسی صدر در سفر بی بازگشت به لیبی، تاکید کرد: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد امام موسی صدر و یارانش در قید حیات هستند.

وی با اشاره به نقش آفرینی احتمالی رژیم صهیونیستی در پرونده ربایش امام موسی صدر اظهار داشت: ربایش امام موسی صدر دو علت اساسی داشت؛ نخست اینکه اسرائیل از اقدامات صدر بسیار متضرر شده بود و اگر دقیق تر شویم متوجه خواهیم شد که ربایش ایشان تنها چهار روز با آغاز مذاکرات کمپ دیوید فاصله داشت.

حسن یعقوب افزود: عامل دوم این بود که پس از اشغال لبنان از سوی نظامیان صهیونیست، امام موسی صدر متوجه بودند که نمی توان برای آزادسازی اراضی به حمایت سازمان ملل اتکا داشت و به همین دلیل در تلاش برای انجام یک تظاهرات مردمی گسترده به سمت جنوب لبنان بود که مقدمات آن انجام شد و قرار بود پس از بازگشت ایشان از لیبی برگزار شود.

وی همچنین از موضوع تقاضای رسمی رژیم صهیونیستی برای تحویل جسد "معمر قذافی" پرده برداشت که مسئول اصلی ربایش امام موسی صدر و یارانش است.

000.jpg 0000000000.jpg
 رباب صدر - حسن یعقوب

 از سوی دیگر، "رباب صدر" در یک گفتگو تلویزیونی اظهار داشت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد امام موسی صدر و همراهانش زنده هستند و لیبی را ترک نکرده اند.

فرزند امام موسی صدر با تاکید براینکه تعامل ما با موضوع ربایش امام همچون یک مسئله مهم برای امت اسلامی بوده، تاکید کرد: برخی از مقامات لیبی درگذشته تلاش کردند که با ما تماس برقرار کنند. آنها ازما می خواستند که دربرابر دریافت غرامت مالی به طور کلی از پیگیری پرونده ربایش امام موسی صدر صرفنظر کنیم که این خواسته را نپذیرفتیم.

۱۳۹۱/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...