نسخه چاپی

خبرسازی علیه گزینه‌های مخالف/استفاده جناحی و جریانی از پدیده فساد،نوعی فساد است

عکس خبري -خبرسازي عليه گزينه‌هاي مخالف/استفاده جناحي و جرياني از پديده فساد،نوعي فساد است

خبرسازی درباره «املاك نجومی» در شهرداری تهران، علاوه بر اینكه با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات هیئت‌رئیسه شورا مطرح شد، تلاشی برای به فراموشی سپردن «فیش‌های نجومی» و سرپوش گذاشتن بر ناتوانی دولت در ریشه‌یابی و برخورد با این پدیده است.

هنوز زمان زیادی از پدیده شوم فیش‌های حقوقی نجومی و نگذشته است که خبر دیگری کام مردم را تلخ کرد و آن هم انتشار اخبار غیرموثق و کذب از پدیده «املاک نجومی» بود. هر چند با تقاضای شهردار تهران از دادستان کل کشور برای رسیدگی به این موضوع و مشخص شدن ساختگی بودن این خبر، نگرانی‌ها از بابت این قضیه تا حدودی مرتفع شده، اما این موضوع حاوی نکات مهمی است:
۱- مبارزه با فساد یک فریضه است، اما استفاده جناحی و جریانی از پدیده فساد، نه تنها پسندیده نیست، بلکه خود نوعی ارتکاب به فساد است و سبب می‌شود جریان‌ها و نیروهای سیاسی بیش از آنکه به کارآمدی و حل و ‌رفع چالش‌های کشور بیندیشند، به فکر پیدا کردن نقطه ضعف و فسادی در جریان رقیب خود باشند و بازار شایعات و تهمت‌های ناروا رواج یابد. ۲- به نظر می‌رسد، خبرسازی درباره «املاک نجومی» در شهرداری تهران، علاوه بر اینکه با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات هیئت‌رئیسه شورا مطرح شد، تلاشی برای به فراموشی سپردن «فیش‌های نجومی» و سرپوش گذاشتن بر ناتوانی دولت در ریشه‌یابی و برخورد با این پدیده است. در واقع، برخی طیف‌ها که واکنشی نسبت به پدیده شوم فیش‌های نجومی نداشتند، با جنجال‌آفرینی کذب، هم می‌خواهند بر ضعف‌های خود پرده‌ای بپوشانند و هم می‌خواهند شهردار تهران را تخریب کنند. ۳- اقدام پسندیده شهردار تهران در درخواست از دادستان کل کشور برای بررسی عملکرد زیرمجموعه و کشف فساد احتمالی، اقدامی انقلابی و جهادی است که باید الگوی سایر مدیران قرار گیرد. هرچند این مسئله از مسئولیت ایشان در جایگاه شهردار تهران در برخورد با فساد احتمالی در زیرمجموعه خود نمی‌کاهد. ۴- در حالی که کشور در شرایط خاصی قرار دارد و انتظار می‌رود، مسائلی چون بیکاری، ازدواج جوانان،‌ مشکلات مسکن و معیشت و... زودتر مرتفع شود، از نخبگان و نیروهای سیاسی انتظار می‌رود که مراقب جنجال‌آفرینی‌های بی‌مورد و غیرضروری باشند و رضایت خداوند، خدمت به نظام اسلامی و مردم کشورمان را بر ماندن به هر قیمت در قدرت و التذاذ شخصی ترجیح دهند.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...