نسخه چاپی

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: كاهش سن ازدواج راهكار كاهش آمار طلاق است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: كاهش سن ازدواج، از راهكارهای كاهش آمار طلاق است‌.

به گزارش نما به نقل از افکار نیوز، علی اصغر جمشید نژاد در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده افزود: برای کاهش آمار طلاق باید برنامه‌های مدون در راستای تحکیم خانواده، برگزاری مشاوره‌ای پیش از ازدواج، پیش‌بینی مشاوره‌های قبل از طلاق و آموزش خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: با وجود اینکه استان کمترین میزان طلاق در سطح کشور را دارد اما متاسفانه اخیرا روند رو به رشدی پیدا کرده که باید اقدامات لازم در این مورد انجام شود.

جمشید نژاد، افزایش نرخ رشد معتادان زن، ‌بالا رفتن سن ازدواج دختران، پایین آمدن سن طلاق، افزایش دختران فارغ‌التحصیل بیکار، زنان فاقد سرپرست و بد سرپرست را از جمله چالش‌های حوزه زنان عنوان کرد و بر لزوم چاره اندیشی در هر یک از این چالش‌ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: آمار و ارقام تکان دهنده ای در مورد میزان رشد طلاق در کشور وجود دارد به طوری که از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود.

جمشید نژاد گفت: برای کنترل آمار طلاق باید از تمام مراکز علمی کشور کمک بگیریم تا بتوانیم به سمت کاهش میزان طلاق پیش برویم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آماری که در خصوص فراوانی طلاق‌ها در سال اول زندگی مشترک و همچنین در رده‌های سنی پایین وجود دارد نشان می‌دهد طلاق در کشور ما در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد و افراد بسیار جوان کشور مبتلا به آن هستند.

جمشید نژاد در ادامه اضافه کرد: این مساله زنگ خطر مهمی برای کشور است؛ زیرا نشان می‌دهد آسیب‌های خانوادگی و متعاقب آن آسیب‌های اجتماعی متوجه قشر بسیار جوانی است که به دلیل همین جوانی به ثبات لازم در زندگی دست نیافته‌اند.

وی بیان کرد: بزرگترین مشوق فرزندان برای ازدواج، والدین هستند؛ بنابراین والدین باید در هنگام بروز طلاق نیز نقش موثر خودشان را در جلوگیری از این معضل ایفا کنند.

جمشید نژاد گفت: امروزه در زمينه تغييرات خانواده با مشكلاتي مواجه هستيم از جمله اين كه جايگاه خانواده در جامعه متزلزل شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهميت نهاد خانواده، اين موضوع همواره مورد توجه دولت و نظام بوده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در مقطع استانی باید از تمام ظرفیت ها برای کاهش میزان طلاق استفاده کنیم و برای این کار باید سراغ سمن ها که از پایگاه اجتماعی بالایی برخوردارند برویم.

این مقام مسوول با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تنظیم خانواده و افزایش جمعیت تصریح کرد: برداشت ها در شرایط و مکان ها در خصوص تنظیم خانواده متفاوت است که در این راستا الگوی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی (فاصله بین فرزندان، سن بارداری، بهداشت فردی و خانواده و....) مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار زاد و ولد زیاد در مناطق حاشیه نشین و از طرفی وضعیت معیشتی نامناسب و سطح دانش پایین تر باید بدون سوء تعبیر برای کاستن از بار آسیب های اجتماعی این حوزه برنامه ریزی کرد.

۱۳۹۵/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...