نسخه چاپی

دكتر بادامچيان:

احزاب باید پشتوانه كاندیداهای ریاست جمهوری باشند نه اشخاص

عکس خبري -بادامچيان:بداخلاقيهاي انتخاباتي را رفع كنيم

حركت انتخاباتی در كشور ما باید به سمتی برود كه در آن یك حزب یا تشكل پشتوانه نامزدهای انتخابات باشند نه افراد

به گزارش نما، اسدالله بادامچیان در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه حزب موتلفه به دنبال فضاسازی صحیح انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، گفت: موتلفه 5 محور؛ جمع محوری به جای فرد محوری، حمایت حزبی از کاندیداها، گفتمان، برنامه محوری و معرفی تیم را به عنوان محورهایی مهم و اساسی در انتخابات آتی در فضای سیاسی کشور مطرح کرده و دنبال می‌کند.
وی تصریح کرد: تلاش ما این است که از شخص محوری به سمت برنامه محوری برویم یعنی اگر تا به امروز تمرکز اصلی بر روی افراد بوده و از اشخاص نام برده می شد که این به تنازع بین افراد و گاها اطرافیانشان منجر می شد، برنامه ها مطرح شوند تا تنازع بین برنامه‌ها باشد نه اشخاص.
این چهره اصولگرا با بیان اینکه با کلی‌گویی‌هایی نظیر پیشبرد توسعه و عدالت نمی توان دم از برنامه‌گرایی زد، افزود: هریک از آقایانی که کاندیدای انتخابات می شود باید برنامه خود برای 4 سال آینده را به مردم معرفی کند، تا مشخص شود این برنامه درست است یا غلط، عملیاتی هست یا نیست و... کلی گویی‌هایی چون عدالت و توسعه حرف‌های قشنگی هستند که همه می گویند اما آنچه مدنظر ماست برنامه دقیق کاندیداهاست.

احزاب باید پشتوانه کاندیداهای ریاست جمهوری باشند نه اشخاص
بادامچیان با تاکید براینکه کاندیداها نیازمند پشتوانه‌های حزبی و گروهی هستند نه فردی، خاطرنشان ساخت: حرکت انتخاباتی در کشور ما باید به سمتی برود که در آن یک حزب یا تشکل پشتوانه نامزدهای انتخابات باشند نه افراد، برای مثال پشتوانه قوی مثل حزب موتلفه اگر پشتوانه اشخاص باشد او خود را در مقابل این پشتوانه و ملت مسئول می داند و کل مجموعه نیز در برابر ملت پاسخگو هستند.
نامزد سابق مجلس در ادامه معرفی تیم را از دیگر محورهای مهم دانست و اظهار داشت: کاندیداها باید به موازات معرفی برنامه‌های خود تیم خود را نیزمعرفی کنند، باید مشخص شود این فرد با همراهی چه افرادی قرار است کشور را اداره کرده و برنامه‌ها را به مرحله عمل برساند.
بادامچیان گفتمان را نیز از دیگر اصول مهم برای کاندیداهای ریاست جمهوی دانست.

نمی‌گویم آقای فلانی می‌گوییم یک موتلفه‌ای
عضو شورای مرکزی موتلفه در ادامه در خصوص برنامه‌های حزب متبوعش برای معرفی کاندیدای اختصاصی این حزب گفت: موتلفه علاوه بر اینکه نامزد خود را از بین همه نامزدهایی که مطرح هستند معرفی خواهد کرد، خودش هم یک موتلفه‌ای برجسته را که با تکیه بر برنامه و تیم قوی بتواند دهه چهارم انقلاب را مدیریت کند معرفی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: مبنای ما تاکنون بر این بوده است که فردی برجسته را از موتلفه مطرح کنیم اما اینکه تا الان روی یک شخص خاص نظر داده باشیم، بحثی نشده است. در واقع ما به جای اینکه بگوییم آقای فلانی می گوییم یک موتلفه ای.

بادامچیان درخصوص برنامه‌های انتخاباتی سایر احزاب و تشکل‌ها نیز گفت: همه احزاب تقریبا دارند به راه موتلفه می آیند یعنی بر تیم، برنامه و گفتمان تاکید دارند، هرچند ما امیدواریم در نهایت همه احزاب به اجماع برسند ولی روند در پیش گرفته شده نیز به عقیده من خوب است.

جریان اصلاحات حرفی برای گفتن ندارد
قائم مقام حزب موتلفه که بارها عنوان کرده است اصلاحات مرده است اینبار نیز در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌ و تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان بر این موضوع تاکید کرد و گفت: حضور در انتخابات حق همه گروه ها و چهره ها است و می توانند فرد موردنظرشان را که براساس قانون اساسی باید یک رجل سیاسی و مذهبی باشد، معرفی کنند.
وی ادامه داد: رجل سیاسی و مذهبی بودن یعنی هم در مذهب یک رجل باشد و هم در سیاست چهره‌ای برجسته باشد و بتواند با تدبیر و مدیریتی در حد مدیریت نظام جمهوری اسلامی کشور را اداره کند، اصلاح طلبان اگر چنین فردی را که مورد تایید شورای نگهبان باشد را دارند معرفی کنند.
این چهره اصولگرا اظهار داشت: من همچنان معتقد هستم جریان اصلاحات مرده است؛ شما دیدید در انتخابات مجلس نهم تنها چند نفر از این جریان به مجلس راه یافتند، چرا مردم به کاندیداهای این جریان رای نداند؟مردم نگاه می کنند که اصلاحات در آن دوران چه کرد، اصلا چه چیزی را می خواهند اصلاح کنند؟ مگر اینکه بگوییم اصلاحات در مقابل انقلاب یا جامعه مدنی در مقابل جامعه اسلامی، این جریان چه کسی را می خواهد مطرح کند که مردم به او اقبال داشته باشند حتی آقای عارف هم گفته است که من مستقل وارد انتخابات می شوم و کاندیدای اصلاح طلبان نیستم.
بادامچیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید نام خود را تغییر دهند، افزود: این جریان حرف و برنامه ای برای گفتن ندارد، گفتمان‌شان دیگر مورد پذیرش مردم نیست، حتی چهره قوی هم برای فرستادن به صحنه رقابت ندارند.

جوسازی علیه موتلفه به خاطر آن یک موتلفه‌ای است که می‌خواهد کشور را اداره کند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه همچنین در واکنش به برخی اظهارات از دورن بدنه اصوگرایی مبنی بر شکست موتلفه در انتخابات مجلس نهم و موفق نبودن این حزب با چهره های سنتی خود گفت: موتلفه در این انتخابات توانست برخی کاندیداهای خود در تهران و شهرستان را به مجلس بفرستد، اگر ما هم رای نیاوردیم علت این بود که به دور دوم رفتیم در دور دوم هم با اختلاف پایین 30 هزار تا موفق به ورود به مجلس نشدیم.
وی ادامه داد: در هر انتخاباتی ممکن است برخی افراد رای نیاورند ولی این به معنای کناره گیری نیست. دوستان ما اگر خیراندیشی می کنند که ما متشکریم، اما اگر این سخن‌ها جوسازی علیه آن یک نفر موتلفه ای برجسته ای است که می خواهد کشور را اداره کند که حرف دیگری است و ما به آنها توصیه می کنیم این بحث ها تنها به ضرر آنها است و بهتر است مطرح نکنند.
بادامچیان با اشاره به اینکه موتلفه جوانگرایی را در دورن خود دنبال می کند نه با استقراض جوان از بیرون حزب، تاکید کرد: موتلفه از همه تشکل‌ها جوانگراتر است؛ اما نه اینکه برود جوان استقراض کند ما از درون خود از بخش نوجوان به بخش جوان و از جوان به مسئولیت می رسانیم، معاونت‌های حزب اکثرا جوان هستند، اما برای اداره کشور باید دید چه کسی بهتر توان مدیریت دارد در بین مردم نفوذ دارد و مردم به حرفش اعتماد می کنند. افرادی چون آقای سروری که می گویند موتلفه باید جوان معرفی می کرد خب چرا ایثارگران به جای آقای سروری یک جوان را معرفی نکرد؟

۱۳۹۱/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۱/۶/۵
موتلفه داراى كادرهاى برجسته ايي است و بحمدالله توان تشكيلاتي خوبي در مجموعه اصولگراها دارد اما فردى كه قادر باشد آراى رياست جمهورى را جذب كند در توان كادرهاى آن نمي باشد. لذا بنظر مي رسد كه بهتر باشد در مجموعه اصولگرايي به فرد جذب كننده آرا توجه شود. دولت ائتلافي در مجموعه اصولگرايي بنظر قابل حصولتر براى موتلفه باشد:      رييس جمهور: ولايتي/ معاون اول: علي لاريجاني/ معاون اقتصادى/ محسن رضايي/ معاون اجرايي: قاليباف/ وزير كشور: بادامچيان/ وزير ارشاد: سيد مهدى خاموشي/ وزير اطلاعات: حسين طائب/ وزير اقتصاد: آل اسحاق/ وزير امور خارجه: سعيد جليلي/ وزير دفاع: قاسم سليماني/ دبير شوراى امنيت ملي: احمد وحيدى/ ... .  
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...